پنجره نقل‌وانتقالات بسکتبال ۱۰ مرداد باز می‌شود

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان لیگ بسکتبال گفت: در نظر داریم ۱۰ مرداد پنجره نقل‌وانتقالات بسکتبال را فعال کنیم تا تیم‌ها پس از طی کردن مراحل قانونی اقدام به جذب بازیکن کنند.

میثم علیپور صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در واکنش به زمان باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات فدراسیون بسکتبال برای جذب بازیکنان لیگ برتری اظهار داشت: در روز هفتم مرداد مجمع سالیانه سازمان لیگ را برگزار می‌کنیم تا مصوبات مالی مطرح و تصویب شود. در ادامه نیز از دهم مرداد پنجره نقل‌وانتقالاتی باز می‌شود تا تیم‌ها اقدام به جذب بازیکن کنند.

وی ادامه داد: از روزی که خدمت دوستان رسیدیم قبل از ورود به فاز آیین‌نامه و کلیات، با هدف استفاده از خرد جمعی از همه افرادی که در حوزه لیگ صاحب‌نظر هستند شامل مربیان، بازیکنان، ناظران و اصحاب رسانه نظرخواهی کردیم و به دنبال آن هستیم با هم‌اندیشی اتفاقات خوبی را برای بسکتبال رقم بزنیم.

پنجره نقل‌وانتقالات بسکتبال ۱۰ مرداد باز می‌شود

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال یادآور شد: بعد از آن به اساسنامه ورود کردیم که کلیات آن در مجمع عمومی فدراسیون بسکتبال در روز سه‌شنبه- دوم مرداد- تصویب شد. در این اساسنامه تغییراتی اعمال می‌شود. اصل کار ما این است که یک قانون بالادستی را آماده کنیم تا همه بر اساس آن رفتار کنند چراکه الزام به قانون برای همه وجود دارد.

علیپور گفت: در مورد لیگ اعلام کردیم باید موضوع مالی تیم‌ها و بازیکنان مشخص و معوقات بازیکنان تعیین تکلیف شود. این شرایط نباید به لیگ بعدی تسری پیدا کند و به هر شکل ممکن موضوع بین بازیکنان و باشگاه‌ها باید حل شود. یا باید تفاهمی صورت بگیرد یا معوقات و بدهی پرداخت شود تا لیگ را بدون بدهی و مطالبات مالی آغاز کنیم.

پنجره نقل‌وانتقالات بسکتبال ۱۰ مرداد باز می‌شود

وی در واکنش به شرایط جدید سازمان لیگ اضافه کرد: به دنبال ارتقای این سازمان هستیم و کمیته‌های مربوطه باید تقویت شوند. دوستان ما در سال گذشته زحمات بسیاری کشیدند که پیامد آن لیگ خوبی بود که نظاره‌گر آن بودیم. جا دارد از تلاش‌های دبیر فدراسیون که در سال گذشته در این بخش اقدامات بسیار خوبی را با کمک سایر دوستان به سرانجام رساند تشکر کنم و امیدواریم در فصل آتی شرایط بهتری را رقم بزنیم.

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال در خصوص نحوه حضور و استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ ایران افزود: در ابتدای فصل تیم‌هایی که شرایط مالی دارند، می‌توانند ۲ بازیکن خارجی را به خدمت بگیرند. در مورد بازیکن سوم در حال بررسی هستیم تا زمان مورد نظر برای جذب آنها نهایی شود و این مساله در دست اقدام است.

پنجره نقل‌وانتقالات بسکتبال ۱۰ مرداد باز می‌شود

علیپور گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که باشگاه‌ها ملزم به استفاده از مدیران رسانه‌ای هستند تا رابط بین رسانه و تیم خود باشند. در نظر داریم کنفرانس خبری قبل و بعد از بازی هم برگزار شود که این نیز در حال بررسی است و قصد داریم با بررسی پیشنهادها و راهکارهای مختلف طبق یک پروتکل مشخص رفتار کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha