۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85547125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس‌جمهور صربستان: بدخواهان در خدشه‌دار کردن روابط ما با روسیه عاجزند

تهران-ایرنا- «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان گفت که سطح روابط بلگراد و مسکو بسیار خوب است و با وجود تلاش بدخواهان، به همین شکل باقی خواهد ماند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، رئیس‌جمهوری صربستان در مراسم رونمایی از ترمینال جدید در فرودگاه «نیس» اظهار داشت: ما روابط بسیار خوبی با فدراسیون روسیه داریم و این روابط با وجود همه کسانی که ترجیح می‌دهند ما آن را نداشته باشیم، ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ما مسیر اروپایی خود را با وجود همه کسانی که دوست دارند [در این راه] متوقف شویم، ادامه خواهیم داد. ما مسیر اروپایی را حفظ و همچنین با چین، روسیه و دیگر کشورها همکاری خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، ووچیچ پیشتر گفته بود که صربستان قصد دارد سیاست خود را در راستای برنامه‌هایی برای پیوستن به اتحادیه اروپا دنبال کند، با این حال موضع خود در خودداری از پیوستن به تحریم‌های ضد روسیه را نیز حفظ خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری صربستان تاکید کرد که کشورش علیرغم فشارهای زیاد، سیاست مستقلی را دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، مخالفت صربستان با تحریم های ضد روسی درحالی صورت می گیرد که اتحادیه اروپا تاکنون چهارده بسته تحریمی علیه روسیه به بهانه جنگ اوکراین تصویب کرده است.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری صربستان بلافاصله پس از آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه» در اوکراین اعلام کرد که اگرچه کشورش از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند، اما روسیه را تحریم نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha