۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85547137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهباز شریف: بیانیه پکن امیدها به صلح پایدار در فلسطین را افزایش می‌دهد

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان با استقبال از بیانیه پکن درباره توافق گروه‌های فلسطینی برای وحدت و تمجید از دیپلماسی چین، گفت: این موفقیت مهم دیپلماتیک امیدها به صلح پایدار در فلسطین را افزایش می‌دهد.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، محمد شهباز شریف در پیامی درباره توافق گروه‌های فلسطینی در پکن نوشت: اسلام‌آباد از بیانیه پکن در مورد توافق بین گروه‌های برجسته فلسطینی برای اتحاد و تشکیل یک دولت وحدت موقت استقبال می کند.

وی با تمجید از نقش دولت چین برای تضمین توافق گروه‌های فلسطینی آن را یک موفقیت مهم دیپلماتیک دانست و اظهار داشت: ملت فلسطین برای مدت طولانی چیزی جز درد و رنج ندیده اند و توافق امروز امید به دستیابی به صلح پایدار را تقویت می کند.

شهباز شریف تاکید کرد: جهان باید در همبستگی با مردم فلسطین بایستد و از رژیم اشغالگر اسرائیل بخواهد که به خشونت وقیحانه خود که غزه را ویران کرده و حدود ۴۰ هزار فلسطینی بی گناه را در ده ماه گذشته کشته، پایان دهد.

نخست وزیر پاکستان گفت: وحدت میان جناح های فلسطینی برای صدای قوی و مؤثر صلح، عدالت و دولت ضروری است. پاکستان در کنار مردم فلسطین در تلاش آنها برای تعیین سرنوشت ایستاده است.

وی افزود: پاکستان بار دیگر بر حمایت تزلزل ناپذیر خود از آرمان‌های مردم فلسطین تاکید و خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای قبل از ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف است‌.

وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) از توافق گروه‌های فلسطینی با تشکیل دولت آشتی و صدور بیانیه مشترک در پایان نشست دو روزه در پکن خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha