۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85550155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی پاکستان از اوضاع خان یونس و تداوم حملات اسرائیل

اسلام‌آباد- ایرنا- نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی عمیق این کشور نسبت به وخامت وضعیت خان یونس در پی تداوم حملات وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل و آوارگی هزاران فلسطینی، نقش آفرینی جامعه جهانی برای رسیدگی به فاجعه انسانی در سرزمین‌های اشغالی و پاسخگو کردن صهیونیست‌ها را خواستار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، شهباز شریف امروز در پیامی گفت که وخامت اوضاع در خان یونس به دلیل تشدید حملات وحشیانه رژیم اسرائیل باعث آوارگی بیش از یکصد هزار نفر از فلسطینیان شده است.

وی با ابراز نگرانی شدید نسبت به محاصره خان یونس و کمبود آب آشامیدنی، مواد خوراکی و دیگر اقلام اساسی مورد نیاز، اظهار داشت: فاجعه انسانی در فلسطین رقم خورده و وقت آن است که سازمان ملل و جامعه جهانی به این وضعیت رسیدگی نمایند.

شهباز شریف گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیل مرتکب جنایت سنگین نسل‌کشی فلسطینیان می‌شوند لذا برای توقف این فاجعه باید به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل عمل شود و حکم دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل نیز به اجرا درآید.

وی اعلام کرد که مقدمات میزبانی از دانشجویان پزشکی فلسطین در دانشکده‌های پاکستان فراهم شده و آنان می‌توانند دوره تحصیل خود را در پاکستان به اتمام برسانند.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۸۰ هزار فلسطینی به دلیل بمباران شهر خان یونس واقع در جنوب غزه به ترک این شهر مجبور شدند.

رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل‌آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha