توجه به جذابیت های فرهنگی در ساخت برنامه های رسانه ای لازم است

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه موسیقی محلی جزو شاخص های فرهنگی استان و جذابیت برنامه های رسانه ای است، گفت: حفظ فرهنگ محلی و توجه به موسیقی اصیل آذربایجانی در برنامه های رسانه ای و شبکه سهند صدا و سیما ضروری است و جذابیت های برنامه ها را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «احمد مطهری اصل» روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل و اعضای شورای معاونان صدا و سیمای استان با وی، افزود: تولیدات رسانه ملی در تبریز در قالب برنامه های مستند باید توجه ویژه ای به آداب و رسوم و فرهنگ غنی موسیقی عاشیقلار داشته باشد.

وی اظهار کرد: مردم علاقمند به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی هستند و اهالی منطقه ما زمانی که قالب محتوای سریال ها و فیلم ها، تلفیقی از زبان رسمی کشور و ترکی می شود برایشان دلنشین تر و جذاب است.

امام جمعه تبریز گفت: برنامه سازان و تولیدکنندگان رسانه ملی باید اهتمام جدی به ارتقای سطح فرهنگ عمومی در همه زمینه ها داشته باشند چون که محتوای رسانه ملی در ارتقا سطح فرهنگ عمومی اثرگذاری زیادی دارد.

حجت الاسلام مطهری اصل، ادامه داد: جذابیت محتوایی در کنار جذابیت شکلی باید جز اصول اساسی برنامه های تولیدی صدا و سیما باشد و ذائقه مخاطب، هم در تولیدات رادیویی و هم تلویزیونی متناسب با استانداردهای ملی و مذهبی، مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: تولیدات طنز در صدا و سیما باید متناسب با فرهنگ غنی مردم و عاری از هرگونه گفتار و رفتار تعرض آمیز به گروه خاص یا خرده فرهنگ حاکم بر یک منطقه باشد.

امام جمعه تبریز بر لزوم توجه به عنصر جذابیت در شکل و محتوای برنامه‌های صدا و سیمای آذربایجان شرقی به ویژه در موضوعات دینی تاکید کرد و گفت: برای اثرگذاری درست در جامعه، محتواهای تولید شده در حوزه برنامه های فرهنگی، مذهبی و دینی باید با محوریت کارشناسان روحانی جوان، خوش فکر و باسواد علمی و فقهی باشد.

حجت الاسلام مطهری اصل، افزود: نبود بودجه و عدم تخصیص به موقع منابع مالی برای تولیدات رسانه ملی دغدغه اصلی برنامه سازان است که برای رفع آن می توان درصدی از سود بنگاه های اقتصادی بزرگ در آذربایجان شرقی را به این بخش اختصاص داد.

وی با اعلام آمادگی برای کمک به ارایه محتوای جذاب در مباحث دینی با همکاری حوزه علمیه استان، اظهار کرد: محتوای برنامه‌های صدا و سیما باید با حضور استادان حوزه و دانشگاه، منتقدان و برنامه سازان به منظور ارتقای کیفی تولیدات رادیویی و تلویزیونی تحلیل شود.

تجهیزات فنی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی فرسوده است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با تشریح تاریخچه و ظرفیت‌های فنی این مرکز گفت: با وجود امکانات فنی قابل توجه، تجهیزات فنی این مرکز فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

«اکبر رضایی تبریزی»، افزود: تلاش می‌شود با تامین اعتبارات لازم برای به روزرسانی تجهیزات اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha