۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85547455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهادت پنچ کارگر آذرآب در بمباران پنجم مرداد سال ۶۵

اراک - ایرنا - قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب اراک گفت: این شرکت در بمباران رژیم بعثی در پنجم مرداد سال ۱۳۶۵ (پنج پنج)، پنج شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

به گزارش ایرنا، صفدرعلی اسدی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت شهدای پنج پنج اراک ( پنجم مردادماه) در جمع کارگران شرکت آذرآب اراک، افزود: جایگاه ویژه شرکت صنایع آذرآب در پشتیبانی جنگ تحمیلی غیرقابل انکار است، صنایع بزرگ و کوچک استان مرکزی در طول جنگ به تولید تجهیزات نظامی همچون انواع سلاح‌، گلوله، توپ، خمپاره، ماشین‌آلات و پل‌های شناور پرداختند و همین امر باعث شد که در جنگ نظامی مورد هجوم دشمن قرار گیرند.

وی بیان کرد: شدیدترین این حملات پنجم مرداد سال ۱۳۶۵ رخ داد که بر اثر آن کارخانجات «صنایع آذرآب»،«آلومنیوم‌سازی ایران» و «واگن‌سازی پارس» مورد هدف قرار گرفت و موجب شهادت ۷۸ تن و مجروحیت بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران اراکی شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب ادامه داد: در این حمله نابرابر شرکت صنایع آذرآب پنج شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد.

اسدی یادآور شد: استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس به واسطه استقرار صنایع استراتژیک و مادر تخصصی، نقش حمایت و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشته و نیروهای غیرتمند شرکت صنایع آذرآب پس از بمباران صنایع و تشیع باشکوه شهدای بمباران هوایی با همدلی و همبستگی کار ساخت و ساز این صنعت آسیب دیده را از سر گرفتند.

وی گفت: صنعت و صنعتگران این شهر پس از گذشت سال‌ها از این حمله وحشیانه و همچنان در جنگ اقتصادی و در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان محکم و پر صلابت بر جای خود ایستاده‌اند تا نشان دهند مردان صنعت این دیار خستگی ناپذیرند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب افزود: قلب تپنده صنعت آذرآب با غیرت کارگران بدون توقف و تعطیلی بار دیگر به فعالیت خود ادامه داد و از برکت خون شهدایی که بر زمین سالن‌های تولید این کارخانه ریخته شد، این واحد صنعتی همواره در اوج است.

اسدی عنوان کرد: شرکت صنایع آذرآب یکی از ۱۰ طرح صنعتی دهه نخست انقلاب اسلامی بود و با توجه به حساسیت بالا و داشتن تجهیزات پیشرفته و سیستم و ساختار موجود و کارشناسان فنی، در زمان دفاع مقدس بیشترین خدمات برای پشتیبانی و حمایت از رزمندگان اسلام بر دوش این شرکت قرار داشت.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تولیدی شرکت صنایع آذرآب ساخت تجهیزات دفاعی برای پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود و به همین سبب مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha