زائران اربعین نام‌نویسی برای عزیمت به عراق را به روزهای آخر موکول نکنند

ساری- ایرنا- مدیر کل حج و زیارت مازندران با اشاره به اینکه زمان آغاز ثبت نام برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به حدود یک ماه قبل بر می گردد از علاقمندان به شرکت در این مراسم خواست تا ثبت نام در سامانه موردنظر را به روزهای پایانی موکول نکنند.

عباس اسمعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز تردد زائران اربعین منوط به ورود به سامانه سماح و تکمیل فرم های بیمه ای است که زائران پس از ورود به این سامانه می توانند بر اساس نرخ تعیین شده از سه سطح بیمه ای بهره مند شوند.

وی ادامه داد: تاخیر در ثبت نام و انجام این کار در روزهای پایانی اعزام زائران اربعین حسینی احتمال بروز اختلال در برنامه ریزی برای اعزام ها را ایجاد خواهد کرد.

مدیر کل حج و زیارت مازندران به سابقه تجربه ۲ سال قبل مراسم اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد:‌در آن سال به همین دلیل که برخی افراد ثبت نام در سامانه را به روزهای پایانی موکول کرده بودند امکان فراهم کردن امکانات برای تردد چه زمینی و چه هوایی آنها فراهم نشد و برخی از زائران از انجام این سفر باز ماندند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد که برای اخذ گذرنامه های خود نیز از هم اکنون اقدام کنند و این روند را نیز به روزهای پایانی و زمان اعزام خود موکول نکنند.

به گفته اسمعیلی افرادی که گذرنامه بین المللی دارند اعتبار این گذرنامه ها ۶ ماهه است و گذرنامه های زیارتی نیز با حداقل هزینه برای زائران اربعین حسینی صادر می شود و در مازندران هماهنگی های لازم برای این امر صورت گرفته است.

براساس آخرین داده های آماری اداره کل حج و زیارت مازندران تاکنون بیشتر از ۱۰ هزار مازنی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه ثبت نام کردند. پارسال ۱۰۳ هزار مازندرانی به این سفر معنوی عزیمت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha