۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85547690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افت سطح مخازن آب در تربت جام لزوم مدیریت مصرف را دوچندان کرده است

مشهد- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تربت جام گفت: افزایش کم سابقه دما به عنوان عامل بالا رفتن مصرف آب، افت سطح مخازن آب شرب شهرستان را در پی داشته است.

مرتضی اشراقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش کم سابقه دما به عنوان عامل بالا رفتن مصرف آب، افت سطح مخازن آب شرب شهرستان را در پی داشته است لذا شهروندان تا جایی که می توانند باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا بحران آب سپری شود.

وی اضافه کرد: همچنین در شهر تربت جام سه حلقه چاه جدید حفر و تجهیز شد ولی بروز برخی اتفاقات پیش بینی نشده که در کنترل این اداره نبود ، منجر به کمبود آب در برخی مقاطع شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تربت جام گفت: وقوع سه مرحله سیلاب شدید و تخریب خط انتقال "جام رود" به عنوان تامین کننده اصلی آب شرب تربت جام ، ریزش چاه شماره ۱۷ خرم آباد که عملیات حفر مجدد آن همچنان ادامه دارد و خروج سه حلقه چاه از مدار تولید به دلیل صاعقه و نوسانات شدید برق و تخریب توسط سیل معضل کم آبی را تشدید کرد.

اشراقی افزود: یکی دیگر از چالش های شهرستان تربت جام وجود انشعابات غیر مجاز است و با وجود بیش از ۷۰ هزار انشعاب تحت پوشش در پنج شهر و ۱۴۰ روستای شهرستان، کنترل مداوم ۲ هزار کیلومتر شبکه و خطوط انتقال در توان آب و فاضلاب شهرستان این شهرستان نیست.

وی ادامه داد: کشت خربزه و هندوانه در شهرستان به عنوان ۲ محصول «آب بر» است که بخش زیادی از منابع آب زیر زمینی را به خود اختصاص داده لذا تغییر الگوی کشت در این شهرستان کم آب ضروری است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تربت جام گفت: کاهش مشکلات ناشی از پدیده انشعابات غیر مجاز آب نیازمند فرهنگ سازی و تبیین مسایل شرعی توسط مراجع و شخصیت های دینی، فرهنگی و مذهبی است و همکاری مردم ، شوراها و دهیاران را می‌طلبد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی تربت جام با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد. این شهرستان ۷۱ هزار مشترک آب شرب دارد که از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۰۰ مشترک مربوط به شهر ۱۲۰ هزار نفری تربت جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha