فرماندار گراش: زمینه تحصیل نیازمندان با همکاری نیکوکاران فراهم می‌شود

شیراز – ایرنا - فرماندار گراش استان فارس گفت: زمینه تحصیل برای دانش آموزان بی‌بضاعت گراش با حمایت خیرین فراهم می‌شود و راهبردهای تدارک شده در این زمینه به گونه‌ای است که هیچ دانش‌آموزی به دلیل فقر از ادامه تحصیل بازنمی‌ماند.

به گزارش ایرنا، محمود طاهرزاده ، چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گراش، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی، دانش آموزان بی بضاعتی که زیر پوشش نهادهای خدماتی هم چون کمیته امداد و بهزیستی نیستند، شناسایی شوند تا مورد حمایت قرار گیرند.

وی ضمن قدردانی از مشارکت خداپسندانه خیران، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، ادامه داد: در آستانه آغاز سال تحصیلی، استفاده از ظرفیت خیرین برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت ضروری است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا حتی یک دانش‌آموز هم از تحصیل محروم نماند.

رئیس شورای آموزش و پرورش گراش با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش، رکن اصلی و زمینه ساز توسعه و تحول جامعه است، گفت: این نهاد زیرساخت سرمایه انسانی هر کشوری محسوب می‌شود و مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر در این حوزه مشارکت اثربخش داشته باشند.

طاهرزاده برپایی جشن نیکوکاری در آستانه بازگشایی مدارس را اقدامی خوب دانست و افزود: برنامه ریزی خوبی انجام شود تا اقلام جمع‌آوری شده، به عدالت توزیع شود.

۱۸ درصد دانش‌آموزان گراش بی‌بضاعت هستند

رئیس اداره آموزش و پرورش گراش در ادامه نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: از جمعیت ۱۱ هزار نفری دانش‌آموزی در گراش، ۱۸ درصد آن، معادل ۲هزار نفر بی بضاعت و نیازمند کمک هستند.

محمد علی فرجی افزود: مشکلات اقتصادی شرایط زندگی را برای اقشار کم درآمد سخت کرده و این مساله موجب افزایش نگرانی‌ها از ترک تحصیل دانش آموزان می‌شود.

وی ضمن قدردانی از خیرین و نیکوکاران گراشی افزود: کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت از امور مهمی است که مورد توجه آموزش و پرورش است و امیدواریم با هم افزایی و همدلی بین نهادها، ادارات و موسسات خیریه بتوانیم همه دانش آموزان نیازمند کمک را شناسایی کنیم تا زمینه تحصیل و شکوفایی استعداد آن‌ها را مهیا کنیم.

در این جلسه که با حضور موسسه‌های خیریه و مسئولان نهادهای نهادهای حمایتی گراش برگزار شد، چالش‌های مرتبط با ترک تحصیل دانش‌آموزان نیازمند و نحوه کمک رسانی به آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گراش از شهرستان‌های جنوبی فارس است و ۳۵۸ کیلومتر تا شیراز فاصله دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha