رویداد «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» در سمنان آغاز شد

سمنان - ایرنا - رویداد سه روزه کارتون و کاریکاتور با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» در مجتمع فرهنگی کلاهدوز شهمیرزاد در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رویداد سه روزه کارتون و کاریکاتور با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» در روزهای چهارم، پنجم و ششم مرداد ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی کلاهدوز شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر برنامه‌ریزی شده است.

بیش از ۲۰ هنرمند در رویداد سه روزه «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» در مجتمع فرهنگی کلاهدوز شهمیرزاد با تولید محتوای تصویری در بخش کارتون و کاریکاتور در حال رقابت با یکدیگر هستند.

نفر برتر رویداد «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» موفق به دریافت ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم ۴۰ میلیون ریال و نفر سوم ۳۰ میلیون ریال وجه نقد خواهد شد.

رویداد سه روزه کارتون و کاریکاتور با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» با همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و همراهی رسانه سیانور در حال برگزاری است.

رویداد سه روزه کارتون و کاریکاتور با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد که رزمندگان استان سمنان نقش اساسی در آن داشتند، تدارک دیده شد.

به گزارش ایرنا، پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در سال ۱۳۶۷ و دوران پایانی دفاع مقدس است که گردان هایی از تیپ قائم(عج) استان سمنان در آن نقش مهمی داشتند.

تا آنجا که مورد تحسین رهبری قرار گرفتند و ایشان در سفر به سمنان یادآور شدند: «تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. این‌ها در تاریخ می‌ماند».

رویداد «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» در سمنان آغاز شد

در مجموع، گردان های تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان، حدود ۶۰ ساعت در میدان نبرد تنگه چهار زبر با به کارگیری بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ نفر، جانانه به مقابله با منافقین خائن پرداخت و با تقدیم ۲۲۸ مجروح و ۶۷ شهید، برگ زرین دیگری را در صفحات پر افتخار تاریخ هشت سال دفاع مقدس به یادگار گذاشت.

عملیات مرصاد در منطقه جبهه میانی اسلام آباد، سر پل ذهاب و با رمز یا علی ابن ابیطالب و با هدف آزادسازی زمین های اشغال شده در غرب کرمانشاه انجام شد و منطقه آزاد شده در این عملیات حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع بود.

ارتش عراق پس از اعلام موافقت ایران با قطعنامه ۵۹۸، در ۲ جبهه جنوبی و میانی به طور همزمان حمله کرد، هدف دشمن در جبهه جنوب تصرف اهواز و حداقل تصرف خرمشهر بود که تلاش دشمن را نیروهای سپاه و بسیج بی نتیجه گذاشتند.

رهبر معظم انقلاب در جریان سفر به استان سمنان در آبان ۱۳۸۵ در جمع ایثارگران فرمودند: «تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی را ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم(عج) در عملیات مرصاد آن چنان بود که اگرنبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم(عج) بود. اینها در تاریخ می ماند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha