بازگویی جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین با زبان هنر در سمنان

سمنان - ایرنا - هنرمندان در رویداد ملی سه روزه کارتون و کاریکاتور در سمنان با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» جنایت‌ها، دوگانگی‌ها و توطئه‌های گروهک تروریستی منافقین را با خلق آثار هنری به تصویر کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قطع ارتباطات خانوادگی و احساسی، ترور شخصیت افراد، اجبار در انتخاب رنگ روسری و زمان غذاخوردن، تاکید بر بی‌حجابی در حالی که سرکرده حتی یک تار مویش دیده نمی‌شد، عمل جراحی و از بین بردن قدرت باروری زنان، تنها برخی از جنایات گروهک تروریستی منافقین فرقه رجوی است.

بیش از ۲۰ هنرمند از سن و سال‌های مختلف از جوانان و نوجوانان گرفته تا کاربلدان و مربیان عرصه طراحی و کاریکاتور از ۲۰ استان کشور از روز چهارم مرداد ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی کلاهدوز شهمیرزاد استان سمنان گردهم آمدند تا در رویداد ملی سه روزه کارتون و کاریکاتور با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» در رقابت با یکدیگر تلاش کردند بخشی از این جنایت‌ها را به تصویر بکشند.

حاضران در رویداد ملی سه روزه کارتون و کاریکاتور با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» همه یک هدف داشتند، می‌خواستند با زبان هنر جنایت‌های فرقه رجوی را به تصویر بکشند و جامعه را از دسیسه‌های این فرقه تروریستی آگاه کنند.

ضرورت آگاهی‌بخشی به افراد

یکی از هنرمندان شرکت‌کننده در رویداد ملی سه روزه کارتون و کاریکاتور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رجوی با تبلیغ شعار «زن، زندگی و آزادی» به دنبال اهداف شوم خود و جنایت پنهان است، رجوی با ایده‌های خبیث خود و با سوء استفاده از قرآن به دنبال فریب جامعه است و افراد باید مراقب باشند گرفتار فریب این بدخواه و دست‌نشانده دشمنان نشود و من در اثر هنری خود تلاش دارم تا این جنایت و اقدام فریبکارانه را برای آگاهی جامعه به تصویر بکشم.

فریب جامعه در پی سهم‌خواهی

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان رویداد ملی سه روزه کارتون و کاریکاتور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فرقه تروریستی رجوی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای نابودی رژیم طاغوت در تکاپو بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی سهم‌خواهی از نظام جمهوری اسلامی ایران را پیگیر شد و با جنایت‌هایی که به مردم این کشور روا داشت، چهره تروریستی‌اش بر همگان آشکار شد، اما این فرقه همچنان با روش‌های مختلف به دنبال فریب جامعه هستند و هنر زبانی بدون محدودیت برای افشاگری حیله‌های آنان است.

معرفی چهره نفاق با زبان هنر

یکی دیگر از شرکت کنندگان در رویداد ملی سه روزه کارتون و کاریکاتور می‌گفت: این فرقه تروریستی یکی از دوستانم را پس از پیروزی انقلاب اسلامی که چهره حزب‌الهی و انقلابی داشت ترور کرد و به شهادت رساند و این جنایت همیشه در مقابل چشمانم است و می‌خواهم با زبان هنر چهره تروریستی این فرقه منافقین را به تصویر بکشم.

یکی دیگر از حاضران در رویداد ملی سه روزه کارتون و کاریکاتور در توصیف تولید اثر هنری خود گفت: در حال به تصویر کشیدن مریم رجوی به صورت واژگون در دادگاه هستم که هر چقدر تکانش می‌دهند جرم و جنایت‌هایش تمامی ندارد و در نهایت، در دریای جنایت‌هایش غرق می‌شود.

حضور هنرمندان ۲۰ استان در رویداد ملی کارتون و کاریکاتور در سمنان

دبیر رویداد ملی کارتون و کاریکاتور با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» روز شنبه در حاشیه آیین اختتامیه این رویداد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این رویداد روزهای چهارم، پنجم و ششم مرداد ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی کلاهدوز شهمیرزاد در شهرستان مهدیشهر برنامه‌ریزی شد.

سیدمحمدجواد طاهری ادامه داد: بیش از ۲۰ هنرمند در رویداد ملی «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» در مجتمع فرهنگی کلاهدوز شهمیرزاد با تولید محتوای تصویری در بخش کارتون و کاریکاتور با یکدیگر رقابت کردند.

به گفته وی، نفر برتر رویداد «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» موفق به دریافت ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم ۴۰ میلیون ریال و نفر سوم ۳۰ میلیون ریال وجه نقد خواهد شد.

دبیر رویداد ملی کارتون و کاریکاتور با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» گفت: رویداد سه روزه کارتون و کاریکاتور با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» با همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، تبلیغات اسلامی استان سمنان و همراهی رسانه سیانور برگزار شد.

هنر ابزاری برای همراه‌سازی افکار عمومی

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: هنر ابزاری برای همراه‌سازی افکار است و انتظار می‌رود تقویت و تداوم فعالیت‌ها و رویدادهای هنری مورد توجه باشد.

حجت الاسلام علیرضا قنبری در آیین اختتامیه رویداد ملی سه روزه کارتون و کاریکاتور افزود: یکی از عرصه‌های اثرگذاری و تحقق پیوند اجتماعی ابزار هنر است.

وی ادامه داد: دشمن با ابزارهای مختلف از جمله رسانه می‌تواند سوار بر افکار عمومی شود و در این شرایط ارتباط عمق جان هنرمند با موضوع خلق اثر در تولید اثری فاخر و موثر است.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان نیز در آیین اختتامیه گفت: هنر ابزار انتقال مفاهیم با بیشترین نفوذپذیری است و برگزاری رویداد ملی سه روزه کارتون و کاریکاتور در سمنان با عنوان «۶ دهه تروریسم فرقه‌ای منافقین» اقدامی ارزشمند برای استفاده از ظرفیت هنر است و تلاش می‌شود برگزاری این رویدادها تقویت شود و تداوم یابد.

تروریسم فرقه‌ای منافقین در سال ۱۳۴۴ به عنوان تشکلی مذهبی و برای سرنگونی رژیم طاغوت تشکیل شد و در نهایت ضربه سختی از سوی ساواک خورد و یک نفر به نام مسعود رجوی گروه منافقان را سرپا نگه می‌دارد.

فرقه منافقان در جریان انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد بدبینی مردم به مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و بیشتر حملات در آن زمان به سمت آیت‌الله شهید بهشتی بود.

گروهک تروریستی منافقین به دنبال کشتن احساسات و عواطف در اعضای خود بود و بسیاری از افراد را با این حربه فریب دادند و گرفتار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha