۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85548109
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۱۹ درصدی آمار سرقت در خراسان شمالی

۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۷
کد خبر: 85548109
کاهش ۱۹ درصدی آمار سرقت در خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی از کاهش بیش از ۱۹ درصدی آمار وقوع سرقت های قانونی در استان طی چهارماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الإسلام و المسلمین رضا براتی زاده روز چهارشنبه در دومین نشست کمیته پیشگیری از وقوع سرقت امسال اظهارکرد: عوامل متعددی در شکل گیری سرقت ها نقش آفرینی می کنند با این وجود به نظر می رسد برای حصول موفقیت در اجرای برنامه های پیشگیرانه و در راستای کاهش موارد وقوع سرقت ها باید روند همکاری ها و سطح تعامل دستگاه ها بیشتر شود.

وی افزود: متأسفانه به طور کلی برغم همه تلاش های انجام شده باید اذعان داشت که جرم سرقت کماکان در ردیف نخست جرائم کشور قرار دارد و این وضعیت علاوه بر گسترش میزان نارضایتی های عمومی تاثیرگذار است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی اضافه کرد: کاهش حدود ۲۰ درصدی آمار سرقت های قانونی در استان در نتیجه ارتقای سازوکارهای نظارتی و اجرای بهتر برنامه های پیشگیرانه است.

وی ادامه داد: یکی از علل مؤثر در افزایش و تکرار جرم سرقت تسهیل زمینه های بهره مندی سارقان سابقه دار از تأسیسات حقوقی و قانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با بیان اینکه ۱۳ درصد از جرائم کل استان به طور مستقیم تحت عنوان مجرمانه ذیل سرقت تعریف می شود تاکید کرد: تلاش دستگاه قضایی استان در گام نخست همواره حول محور بکارگیری سیاست های پیشگیرانه به منظور کاهش وقوع موارد جرم سرقت متمرکز شده است.

سیدجواد ایلالی تصریح کرد: قانونگذار سابقا در خصوص سرقتی که ارزش مال مسروقه کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال بود انعطاف بیشتری داشت و آن را در ردیف جرائم قابل گذشت تلقی می کرد در حالی که با اصلاح این قانون در حال حاضر تا حدود قابل توجهی بازدارندگی موردانتظار در مبانی قانونی وجود دارد.

مدعی العموم مرکز استان همچنین از سایر دادستان ها خواست بر اساس قانون و بدون هیج اغماض و مماشات با سارقان برخورد نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha