۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹
کد خبر: 85548166
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سنگاپور و فیلیپین توافقنامه دفاعی امضا کردند

۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹
کد خبر: 85548166
سنگاپور و فیلیپین توافقنامه دفاعی امضا کردند

تهران - ایرنا - سنگاپور و فیلیپین توافقنامه‌ای برای همکاری‌های دفاعی مشترک امضا کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه استریتس تایمز، وزارت دفاع سنگاپور اعلام کرد که توافقنامه دفاعی مشترک با فیلیپین به امضای نگ انگ هن، وزیر دفاع این کشور و ژیلبرتو تئودورو، همتای فیلیپینی وی رسیده و هدف از آن ارتقا همکاری‌ها در زمینه‌هایی مانند آموزش نظامی و مبارزه با تروریسم است.

این توافقنامه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که در ماه ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد ۱۴۰۲) در اجلاس شانگری‌لا بین دو کشور منعقد شده بود. در آن زمان، دو طرف موافقت کردند در زمینه کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی در بلایای طبیعی با یکدیگر همکاری کنند.

سنگاپور در ماه مه (اردیبهشت) میزبان فردیناند مارکوس جونیور رییس مجمع‌الجزایر فیلیپین بود که در اجلاس شانگری‌لا شرکت و به عنوان نخستین رییس این کشور در نشست دفاعی برتر آسیا سخنرانی کرد.

در جریان سفر مارکوس به سنگاپور، وی با لارنس وانگ، نخست‌وزیر سنگاپور، دیدار کرد. در این دیدار، دو کشور در مورد همکاری در زمینه‌های نوظهور مانند اقتصاد دیجیتال، کربن زدایی و انرژی‌های تجدیدپذیر گفت‌وگو کردند.

وزارت دفاع سنگاپور اعلام کرد: در نشست امروز، نگ و تئودورو بر روابط دفاعی گرم و دوستانه بین سنگاپور و فیلیپین تأکید کردند. رهبران دو کشور همچنین تعهد خود را نسبت به ادامه همکاری در نشست‌های اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آ. سه. آن) و نشست «ADMM plus» ابراز کردند.

ADMM-Plus یک پلتفرم شامل هشت شریک گفت‌وگو برای کشورهای آ. سه. آن است. این کشورها عبارتند از: استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزیلند، کره‌جنوبی، روسیه و آمریکا. هدف از ایجاد این پلتفرم، تقویت همکاری دفاعی و امنیتی برای برقراری صلح، ثبات و توسعه در منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha