یک محکوم به قصاص نفس در ایرانشهر رهایی یافت

۴ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۰
کد خبر: 85548424
یک محکوم به قصاص نفس در ایرانشهر رهایی یافت

زاهدان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از رهایی یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار با تلاش و میانجیگری سران طوایف وریش سفیدان در این شهرستان خبر داد.

علی اکبریان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با میانجیگری سران طوایف و قاضی ناظر زندان ایرانشهر با اخذ رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص پس از چندین سال از قصاص رهایی یافت.

وی بیان کرد: زندانی بند نسوان محکوم به قصاص نفس که حدود ۲ سال در زندان ایرانشهر به سر می برد با تلاش کمیته صلح و سازش، مددکاران و مسوولان زندان در اخذ رضایت از اولیای دم از قصاص رهایی یافت.

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر ادامه داد: این زندانی زن ۲ سال قبل مرتکب قتل عمد مرد مسلمان شده بود که به حکم دادگاه به قصاص نفس محکوم و حدود ۲سال در انتظار مجازات قصاص و تحمل کیفر بود که پیش از اجرای حکم با تلاش مجدانه اعضای کمیته صلح و سازش، ریش سفیدان و مددکاران، سرانجام خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص نفس صرف نظر و گذشت خود را اعلام کردند.

وی گفت: پس از قطعی شدن حکم این محکوم، تلاش‌ برای اخذ رضایت از اولیای دم که اهل خاش بود، در دستور کار جهت صلح ‌سازش قرار گرفت که پس از برگزاری جلسه با حضور مصلحان و سران طوایف، و قاضی ناظر زندان سرانجام پس از چند ساعت این پرونده منجر به گذشت و رضایت اولیای دم شد و محکوم ازچوب دارقصاص رهایی یافت.

اکبریان ضمن قدردانی از اولیای دم و همکاری مجدانه دادستان خاش و قاضی ناظر زندان و ریش سفیدان و معتمدان، افزود: در یک سال گذشته از ۶پرونده قصاص پنج پرونده با اقدامات انجام شده این دادستانی منجر به رضایت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha