۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85548608
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۶۴ هنرمند صنایع‌دستی همدان بیمه می‌شوند

۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 85548608
۶۶۴ هنرمند صنایع‌دستی همدان بیمه می‌شوند

همدان-ایرنا- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: با پیگیری وزیر میراث‌فرهنگی و به دستور رئیس جمهور شهید و نیز موافقت سازمان برنامه و بودجه هشت هزار نفر از شاغلان صنایع‌دستی شناسنامه‌دار کشور بیمه شدند که سهم استان ۶۶۴ هنرمند صنایع‌دستی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خلجی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اعلام به متقاضیان معرفی‌ شده و ارائه مدارک لازم از جمله مجوز معاونت صنایع‌دستی و کارت‌های مهارت فنی و حرفه‌ای و نیز احراز شرایط قانونی نسبت به بررسی وضعیت هنرمندان و معرفی آنها برای انجام معاینات پزشکی اقدام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب پرونده هنرمندان به صورت ماهانه برای درج مجوز در سیستم مکانیزه به اداره کل امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارسال شد تا زمینه انعقاد قرارداد بیمه شاغلان صنایع‌دستی توسط واحدهای اجرایی فراهم شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اضافه کرد: بیش از ۴۳ هزار هنرمند صنایع‌دستی در این استان فعالیت می‌کنند که تاکنون حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از آنها زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هنرمندان قرار گرفته‌اند.

خلجی افزود: از سنوات گذشته تعداد ۶۶۴ نفر از صنعتگران استان در لیست انتظار بیمه بوده‌اند که از این تعداد ۳۵۰ نفر تاکنون از سوی وزارتخانه تایید و به استان جهت بیمه ابلاغ شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha