تنها مرکز بهداشت جزیره هندورابی دوباره آغاز به کار می‌کند+ فیلم

کیش- ایرنا- هندورابی در ۲۸ کیلومتری جزیره کیش واقع شده و حدود ۱۸۰ نفر جمعیت دارد؛ تعطیلی مرکز بهداشت و انتقال کادر درمان آن به خارج از جزیره مشکلات زیادی را برای مردم آن رقم زده است.

به گزارش ایرنا، مردم این جزیره در صورت بروز هرگونه حادثه یا نیاز به درمان باید مسیر یک ساعتی دریایی تا جزیره کیش را طی کنند، البته اگر دریا مواج و طوفانی نباشد.

ماجرا از این قرار است که هندورابی با وجود داشتن ساختمان مرکز بهداشت، کارکنان آن طی سال‌های گذشته و به یکباره از جزیره منتقل و درب آن تخته شد؛ تصمیمی که دلیل آن هنوز مشخص نیست و اهالی جزیره را با مشکلات مختلفی رو به رو کرده است.

در سفری کوتاه که به هندورابی داشتیم، حسین کلاته امام جمعه این جزیره به ایرنا گفت که پیگیری‌ها برای راه اندازی دوباره این مرکز بهداشت با وجود نامه نگاری‌های مکرر بی نتیجه مانده و مردم جزیره حتی برای درمان یک سرما خوردگی ساده زحمت و مشقت زیادی متحل می‌شوند.

وی حتی به این موضوع نیز اشاره کرد که ۲ نفر از مردم ساکن در خود جزیره هندورابی دارای تخصص و تحصیلات مرتبط با بهداشت هستند و می‌توان با بهره مندی از خود آنان مرکز بهداشت جزیره را دوباره راه اندازی کرد.

پس از انتشار خبر مشکلات مربوط به مرکز بهداشت هندورابی، پیگیری آن در دستور کار ایرنا قرار گرفت و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش قول مساعد برای حل این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن داد.

امروز در کمتر از ۱۵ روز سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در تماس با ایرنا با اعلام اینکه مصوبه جذب نیرو برای مرکز بهداشت جزیره هندورابی اخذ شد، گفت: به زودی با نیروهای جذب شده، مرکز بهداشت جزیره هندورابی دوباره آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: نیروهای جذب شده این مرکز از نیروهای بومی خود جزیره خواهند بود تا مشکلی در رفت و آمد نیز وجود نداشته باشد.

فاطمیان‌پور همچنین اظهار کرد که پیگیری‌های لازم برای ارائه خدمات به مرکز بهداشت کیش انجام شده و تلاش بر این است که مشکلی در این رابطه وجود نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha