سرمایه‌گذاری در بخش خدمات اورژانس اجتماعی ضروری است

گرگان- ایرنا- معاون امور فرهنگی کمیته امداد سرمایه‌گذاری در بخش اورژانس اجتماعی را یک نیاز ضروری برشمرد و گفت: باید برای گسترش این خدمات تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی جعفری روز پنجشنبه در همایش بزرگترین رویداد تخصصی روانشناختی و مشاوره کمیته امداد گلستان، اظهار کرد: تقویت اورژانس اجتماعی در ارایه خدمات به جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی. به پشتوانه ملی نیاز دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش بنیان. نوآوری و ارایه تسهیلات اورژانس اجتماعی گسترش یابد.

به گفته وی در حوزه ارایه خدمات روان شناختی به بیش از ۴۰‌ هزار مداخله‌گر زمینه نیاز داریم در حالی این خدمات اکنون با چهار هزار مداخله‌گر انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم کمبودهای بخش زیرساختی خدمات اورژانس اجتماعی را با بهره‌گیری از صاحب نظران تقویت کنیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به بیانیه گام دوم‌ انقلاب گفت: طبق این بیانیه باید کمیته امداد امام در ارایه خدمات اورژانس اجتماعی، به سرمایه‌گذاری در حوزه مشاوره بپردازد.

لزوم سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

استاندار گلستان هم در این مراسم با تاکید بر سرمایه‌گذاری در استفاده از همه ظرفیت‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: این سرمایه‌گذاری برای اثرگذاری بیشتر در جامعه باید بیشتر شود.

علی‌محمد زنگانه همچنین از طراحی و راه‌اندازی کلینیک روانشناسی در استان به‌عنوان یک اقدام موثر کمیته امداد امام خمینی حمایت کرد.

توجه به فرهنگ رویکرد اصلی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام گلستان هم در این مراسم گفت: توجه به حوزه فرهنگی در این نهاد یکی از رویکردهای اصلی است.

عیسی بابایی افزود: در برنامه تحولی فرهنگی این نهاد در استان گلستان نیز شاهد اقدام های بسیار موثر هستیم.

وی توجه به دختران بازمانده از تحصیل و شناسایی و بازگشت ۴۷۰ دانش‌آموز ترک تحصیل شده استان در سال قبل، ارایه ۳۵ هزار خدمت مشاوره به جامعه هدف کمیته امداد استان و هدفمند کردن اردوهای تفریحی با پیوست آموزشی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد استان برشمرد.

بابایی از راه‌اندازی نخستین کلینیک مشاوره روان شناختی راه زندگی در شهر گرگان خبر داد و گفت: عملیاتی شدن این طرح یکی از دستاوردهای بزرگ این نهاد در استان است که با توسعه آن در تمامی شهرستان‌ها می‌توان خدمات قابل توجهی به جامعه هدف ارائه داد.

در حاشیه این همایش، تفاهم نامه همکاری بین مدیران کل کمیته امداد امام خمینی ره و امور کتابخانه های استان گلستان در حوزه استفاده از ظرفیت کتابخانه های استان در گسترش خدمات مشاوره به جامعه هدف امضا شد.

همچنین در پایان این همایش از چند مشاور فعال دستگاه‌هایی که با کمیته امداد امام گلستان همکاری داشتند تقدیر شد.

بهره برداری از نخستین کلینیک مشاوره روانشناختی راه زندگی و مرکز مشاوره کتابخانه‌های عمومی در شهر گرگان، از دیگر برنامه عصر امروز ( پنجشنبه) سفر حجت الاسلام علی جعفری معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی ره کشور به گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha