مرحله نخست نیروگاه خورشیدی حاجی‌آباد هرمزگان به بهره‌برداری رسید

بندرعباس - ایرنا - مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۱۳ مگاواتی با ظرفیت ۱۰ مگاوات، روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق در منطقه فارغان حاجی‌آباد هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در این آیین‌ گفت: این نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۸۴ میلیارد ریالی و بکارگیری مدل سرمایه گذاری تابلو برق سبز بورس ساخته شده است.

محمود کمانی افزود: تولید سالیانه این نیروگاه بیش از ۲۱ میلیون کیلووات ساعت است که در فصل اوج مصرف برق، کمک شایانی به شبکه برق استان می‌کند.

وی بیان کرد: مرحله بعدی نیروگاه به ظرفیت سه مگاوات در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: با بهره برداری از این نیروگاه، ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان هرمزگان به بیش از ۳۵ مگاوات رسید.

کمانی ادامه داد: ساخت نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۴ و سه دهم هکتار از پارسال آغاز شده بود، با بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی برای ۱۵ تَن به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

وی گفت: ظرفیت در حال ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر هرمزگان بیش از ۱۰۳ مگاوات است.

رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق ابراز کرد: ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر ساخته شده در کشور بیش از یکهزار و ۲۱۲ مگاوات است که ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی منصوبه با بیش از ۷۲۰ مگاوات، سهمی معادل ۶۰ درصد از ظرفیت کل را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha