هوانیروز ارتش ۲۰ سورتی‌ پرواز در جنگل‌های باشت انجام داد

گچساران- ایرنا - سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به باشت گفت: ۲۰ سورتی پرواز از سوی بالگردهای هوانیروز برای اطفای حریق جنگل‌های باشت تاکنون  انجام شده است.

داریوش مرادی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ۲ فروند از بالگردهای ۲۱۴ هوانیروز برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های باشت مشغول انجام عملیات برای اطفای حریق هستند.
وی بیان کرد: ۲۰ سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات کوه لار، کوهسرک، خامی، شاه بهرام و شادگان محل آتش سوزی در شهرستان باشت انجام شده است.
مردای اظهارکرد: در این پروازها بیش از ۷۰ نفر از امدادگران به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر کوه لار، شادگان کوهسرک، خامی و شاه بهرام باشت انتقال داده شد.
وی با بیان اینکه به محض ابلاغ درخواست از سوی مدیریت بحران به ارتش و دستور سلسله مراتب به هوانیروز، بالگردهای ما وارد عمل شدند، افزود: بالگردهای هوا نیروز همچنین چند پرواز به مناطق کوهپایه ای و صعب العبور کوه های لار، کوهسرک، خامی، شاه بهرام و شادگان باشت که در محاصره آتش بود با هدف آذوقه رسانی به امداد گران انجام داد.

هوانیروز ارتش ۲۰ سورتی‌ پرواز در جنگل‌های باشت انجام داد


مرادی ابرازکرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی بعد ظهرامروز (پنجشنبه) بالگردهای هوانیروز برای مهار آتش سوزی و جابجایی امدادگران به محل اطفای حریق اعزام خواهد شد.
وی بیان کرد: در چند روز گذشته آتش سوزی در کوه های مناطق شاه بهرام، کوهسرک، خامی، شادگان و لار باشت این شهرستان آغاز و همچنان ادامه دارد.

هوانیروز ارتش ۲۰ سورتی‌ پرواز در جنگل‌های باشت انجام داد


به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اطفای حریق عرصه های و جنگل های شهرستان باشت با حضور ۳۰۰ نفر نیرو شامل منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای مردمی، هیات کوهنوردان شهرستان کهگیلویه در حال انجام است .
آتش سوزی در ارتفاعات کوه های لار، شادگان، کوهسرک، خامی، شاه بهرام که روز سه شنبه هفته جاری آغاز شده با وجود تلاش امدادگران به دلیل سخت گذر بودن همچنان ادامه دارد.
شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha