۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۸
کد خبر: 85548965
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۸
کد خبر: 85548965
افزایش ۱۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

ساری- ایرنا- تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در چهار ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بیش از سه میلیارد و ۲۸۱ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص چهار ماه نخست امسال در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

نورالله ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در این مدت حدود ۷۰ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخاری و بیش از ۳۰ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، افزود: در این مدت ۳۷ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

افزایش ۱۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه نکا

او ادامه داد: در راستای بازتوانی و ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، از مهر ماه تا اوایل خرداد امسال علاوه بر اجرای ۱۴ برنامه تعمیراتی در همه واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی، چند پروژه رفع محدودیت تولید از جمله تعویض لوله‌های سقف بویلر واحدهای ۱ و ۲ بخار، لایروبی حوضچه آرامش و افزایش بازدهی سیستم آب شیرین کن واحدهای بخار نیز انجام شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا اضافه کرد: در نتیجه این اقدامات پایداری واحدها بطور محسوسی بهبود یافت و در تیرماه امسال که همه واحدها پس از انجام تعمیرات در مدار تولید قرار داشتند بیش از یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه نکا تولید شد که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

ادبی فیروزجائی به رشد فزاینده مصرف برق کشور با آغاز فصل تابستان اشاره کرد و افزود: با توجه به فرایند سخت تولید برق در نیروگاه ها، انتظار ما از مشترکان و مردم این است که با عمل به توصیه‌های کارشناسان در زمینه مصرف بهینه انرژی و مدیریت مصرف از قبیل عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات پیک مصرف، تنظیم کولرهای آبی روی دور کند و دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و بالاتر، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا تابستان امسال را با کمترین مشکل در تولید و توزیع برق سپری کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha