۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85549432
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان درگذشت امام جمعه سابق فومن را تسلیت گفتند

رشت - ایرنا - آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و اسدالله عباسی استاندار این استان در پیامهای جداگانه درگذشت حجت الاسلام سیدمحمدحسن صفوی امام جمعه اسبق فومن و ماسال را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدحسن صفوی که تا شهریور ماه ۱۳۹۹ به عنوان امام جمعه شهرستان فومن فعالیت داشت، صبح امروز در سن ۶۵ سالگی به دلیل بیماری در یکی از بیمارستانهای تهران به دیار باقی شتافت.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت طی پیامی درگذشت این روحانی را تسلیت گفت که در بخشی از این پیام آمده است: خبر درگذشت روحانی مردمی و خدمتگزار، خطیب توانمند و اخلاق مدار حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدمحمدحسن صفوی امام جمعه فقید سابق شهرستان های فومن و ماسال موجب تأثر و تألم خاطر گردید.

آیت الله رسول فلاحتی افزود: این روحانی وارسته در دوران عمر پربرکت خویش، علاوه بر تبلیغ دین مبین اسلام و تألیفات در کسوت امامت جمعه نیز خدمات شایان توجهی به مردم ارائه نمود و با حسن خلق و مردم داری برگرفته از سیره ائمه اطهار(ع) در پیشگاه مردم جایگاهی ارزشمند داشت.

وی در ادامه مصیبت وارده را به جامعه روحانیت و علاقمندان ایشان بویژه بیت مکرم آن مرحوم، تسلیت عرض کرد.

استاندار گیلان نیز در پیامی درگذشت امام جمعه سابق فومن را تسلیت گفت و عنوان کرد: خبر درگذشت ناگهانی روحانی اخلاق مدار و خدوم، مردمی، عالمی دلسوز و فاضل حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن صفوی، امام جمعه سابق شهرستان فومن موجب تألم و تأثر فراوان شد.

اسداالله عباسی افزود: روحانی بزرگواری که همه عمر شریف خود را در مسیر خدمت و ترویج، تبیین مبانی و احکام شریعت اسلام، پیگیری امور مردم بویژه طبقات محروم و آسیب‌دیده، خدمت‌گزاری صادقانه و بی‌منت به جامعه و مردم سپری کرد.

⁩وی درگذشت این روحانی فاضل و مردمی را به خانواده مرحوم، علاقمندان و مردم شریف و قدرشناس استان‌ گیلان به ویژه شهرستان فومن تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، مرحوم حجت‌الاسلام صفوی که مولف ۱۰ کتاب در حوزه علوم دینی بود، سابقه امامت جمعه شهرستان‌های فومن و ماسال، نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودسر، فومن، ماسال و صومعه سرا و همچنین مدیریت حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) رشت را نیز داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha