امامان جمعه باید درامور مختلف موضع‌گیری درستی داشته باشند

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: امامان جمعه باید با توجه به منافع جامعه و کشور در موضوعات مختلف داخلی و بین المللی موضع گیری درستی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه این هفته نماز جمعه شهرستان بندری آستارا ضمن گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در ایران، اظهارکرد: آگاه سازی مردم در زمینه های داخلی و بین المللی از وظایف مهم ائمه جمعه است، زیرا نماز جمعه یک آیین عبادی و سیاسی است.

وی افزود: به بیان رهبر معظم انقلاب امیدآفرینی از جمله وظایف همه مسئولان و رسانه‌های کشور است و باید از سیاه نمایی پرهیز کرد.

وی عنوان کرد: بر این اساس امامان جمعه نیز باید امید به آینده و بهبود زندگی را در بین مردم روز افزون نمایند تا همه به ادامه مسیر امیدوار باشند.

امام جمعه شهرستان آستارا ادامه داد: اصل نماز جمعه، یک فرمان الهی است که خداوند در قرآن کریم هم به آن سفارش کرده است و حج محرومان و فقرا نیز نامیده می شود از اینرو باید همه مردم برای شرکت در آن همت کنند.

حجت الاسلام باقری ارومی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه این فرمان الهی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی انجام شد و عملا یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه خطبه ها تصریح کرد: رییس جمهور منتخب هفته آینده پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، بستر را برای معرفی کابینه فراهم می کند و امیدواریم هم مجلس و هم دولت از این آزمون بزرگ سرفراز بیرون بیایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی آستارا تاکید کرد: رییس جمهوری که رهبر عزیز و فرزانه انقلاب، موفقیت او را موفقیت همه ما و پیروزی او را پیروزی هرکدام از ما که نسبت به انقلاب، ایران و نظام دلداده هستیم، می دانند در واقع با این پشتوانه قرار است کابینه را معرفی کند و مجلس هم با دقت هرچه تمام تر به کابینه رای اعتماد دهد.

حجت الاسلام باقری ارومی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره جنایات صهیونیست ها گفت: دنیای امروز دنیای بی‌رحم و طرفدار ظلم و آدم کشی است چنانکه مراکز قدرت و کشورهای بزرگ که سالها دم از حقوق بشر می زدند و می زنند در روزهای اخیر دیدیم که شخصی جلاد، آدم کش و کودک کش را به مجلس و پارلمان شان برای سخنران دعوت کردند.

امام جمعه شهرستان آستارا ادامه داد: اگر چه این سکه دو رو دارد که یک طرف آن دولت حاکمه ایالات متحده است که از فرد جانی و قاتل که پرونده جنایتی سنگین در سازمان ملل و محاکم قضایی دارد استقبال می کند اما روی دیگر سکه نمایندگان و افرادی در همان کشور هستند که متوجهند که نخست وزیر کشور جعلی و غاصب و آدمکش نباید دعوت شود و برای اعتراض به آن در جلسه سخنرانی حضور پیدا نمی کنند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha