۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85549450
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیلان برای تنظیم بازار گوشت قرمز نیازمند واردات است

رشت - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان یکی از چالش‌ها و بحران‌های بازرگانی داخلی استان را قیمت بالای گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: مسئولان استانی برای تنظیم بازار باید پیگیری‌های لازم را برای تامین گوشت گرم وارداتی در دستور کار قرار دهند.

تیمور پورحیدری روزپنجشنبه در زمینه چالش‌ها و راهکارهای بخش بازرگانی داخلی به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود تعیین وظایف دستگاه متولی تامین کننده گوشت قرمز، افزایش بی رویه قیمتها در سال جاری باعث کاهش سرانه مصرف این محصول در استان شده است.

وی عنوان کرد: سیاستهای حمایتی دولت در تنظیم بازار گوشت قرمز نیز شامل استان های تهران و البرز بوده و سایر استانها از این توزیع بی نصیب مانده اند از اینرو گیلان برای برقراری تعادل در بازار باید تلاش کند این استان نیز سهمی از گوشت گرم وارداتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی بعنوان متولی این امر به ویژه در اجرای برنامه های فوری مربوط به افزایش تولید است باید هماهنگی لازم را صورت دهد و با تامین و توزیع گوشت گرم و منجمد با قیمت یارانه ای بتوانند فشارهای وارده بر مردم را کاهش دهد.

وی ادامه با اشاره به نبود فضای میدان میوه و تره بار مکانیزه در مکان مناسب در استان، اظهار کرد: هم اینک قیمت گذاری بصورت هفتگی انجام می شود و بازرسان بصورت مستمر از مراکز عمده فروشی بازرسی کرده و بر خرید و فروش کالا نظارت دارند در حالی که این موضوع باید از سوی سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری انجام شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: عمده چالش و مشکل بازرسان با بنکداران حق العمل کار بودن آنان است، برخورداری از میدان بزرگ میوه و تره بار با حضور همه حجره داران می تواند نظارت بازرسان را تسهیل کند اگرچه نظارت در سطح خرده فروشان نیز از سوی بازرسان صمت و اصناف انجام می شود.

وی تاکید کرد: براین مشکلات باید معضلات ترافیکی و زیست محیطی شهروندان را نیز افزود؛ حل این مشکل به عزمی ملی و استانی نیاز دارد.

پورحیدری در بخش دیگری از سخنانش گفت: این استان با بیش از ۸۴۶ واحد مرغداری، هشت کشتارگاه صنعتی طیور و ظرفیت ۲۱ میلیون قطعه جوجه ریزی یکی از قطب‌های صنعت مرغداری کشور است اما به علت عدم سرمایه گذاری در بخش مرغ تخم گذار وابستگی ۱۰۰ درصدی در تأمین تخم مرغ دارد.

وی تصریح کرد: گیلان استانی توریستی و گردشگر پذیر است که در برخی از ایام سال تعداد ورود گردشگران به سه برابر جمعیت استان می رسد که چالش هایی را در زمینه تأمین ارزاق اساسی علی الخصوص نان ایجاد می کند حل این مشکل به توجه ملی در تخصیص آرد و سایر اقلام نیاز دارد.

پورحیدری گیلان را اولین استان تولید کننده برنج مرغوب ایرانی دانست و گفت: برنج یکی از اساسی ترین اقلام سبد خانوار ایرانی است که متاسفانه به دلیل واردات بیش از نیاز برنج خارجی در این بخش با رکود بازار و کاهش شدید قیمت برنج ایرانی روبرو هستیم؛ انتظار داریم دستگاه های متولی واردات برنج خارجی را با تدابیر و اقدامات ویژه مدیریت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha