۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۸
کد خبر: 85549728
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

نانوایی ۱۰۰ ساله کوهبنان در مسیر ثبت ملی قرار گرفت

کرمان- ایرنا- رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهبنان از آغاز مستندسازی برای ثبت در فهرست آثار ملی ملموس و ناملموس قدیمی‌ترین نانوایی این شهرستان که قدمتی حدود یک قرن دارد خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، مهدی احمدی روز شنبه در خصوص ثبت ملی قدیمی‌ترین نانوایی کوهبنان افزود: نانوایی احمد قطبی معروف به نانوایی شیخ احمد با قدمتی نزدیک به ۱۰۰ سال با بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسی و نظرات ارائه شده به‌عنوان قدیمی‌ترین نانوایی در استان کرمان معرفی شده است.

رییس میراث‌فرهنگی شهرستان کوهبنان افزود: کار مستندسازی این اثر توسط کارشناسان اداره کل استان کرمان به پایان رسیده و در حال آماده‌سازی پرونده برای ارائه به شورای ملی ثبت است.

وی بیان کرد: ثبت آثار در فهرست ملی بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است که در کنار کمک به حفاظت و صیانت از اثر منجر به جذب گردشگر در مسیر توسعه صنعت گردشگری مناطق است.

احمدی ادامه داد: این نانوایی به همراه مالک به‌عنوان پیشکسوت نانوایی استان کرمان برای ثبت در فهرست ملی آثار ملموس و ناملموس کشور مستندسازی شده و با تمهیدات اندیشیده شده مرمت و احیا و فعال شدن آن در دستور کار قرار دارد.

کوهبنان در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha