نرخ بیکاری هرمزگان در دولت سیزدهم تک رقمی شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان از تک رقمی شدن نرخ بیکاری این استان پس از هفت سال خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی دقیق و روندی صحیح طی سه سال اخیر موجب شد تا این اتفاق خوب پس‌ از سال‌ها در هرمزگان رقم بخورد.

مجتبی معین وزیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: با اعلام رسمی مرکز ملی آمار، نرخ بیکاری استان هرمزگان در بهار ۱۴۰۳ با کاهش ۳.۴ درصدی نسبت به بهار سال قبل به عدد ۸.۷ درصد رسید.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم بر اساس یک برنامه مشخص، رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمی در استان هدف‌گذاری شد و ایجاد شغل در قالب پروژه‌ها، بنگاه‌ها و مراکز مختلف به صورت هفتگی رصد و عملیاتی شد.

معین وزیری با بیان کاهش چشمگیر نرخ بیکاری فصل بهار و نرخ بیکاری سالانه در دولت سیزدهم، تاکید کرد: استان هرمزگان بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور را از ابتدای دولت سیزدهم به خود اختصاص داده که نشان دهنده برنامه‌ریزی دقیق و روندی صحیح در این استان است.

وی با اشاره به روند صعودی خالص اشتغال سالانه استان در سه ساله اخیر، بیان کرد: پیگیری صدور بخشنامه الزام آور استاندار هرمزگان با عنوان"بکارگیری نیروی کار بومی با محوریت جوانان" و ابلاغ به تمامی‌ مدیران اجرایی و واحدهای اقتصادی جهت اجرایی کردن‌ تکالیف مندرج در ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه که تا کنون معطل بود و برای نخستین‌ بار بر اجرای دقیق آن اصرار شده که نتیجه ، برگزاری آزمون برای استخدام واحدهای اقتصادی و شفاف سازی این فرایند که در نهایت منجر به استخدام درصد بسیار بالایی از نیروهای بومی استان شد.

معین وزیری اضافه کرد: همچنین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین واحدهای بزرگ اقتصادی ، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان مانند تفاهم نامه نفت بندرعباس و فولاد هرمزگان و ساماندهی روش استخدام این واحدها که منجر به شفاف سازی فرایند استخدام و جذب زیادی از جویندگان کار در این واحدها شده و خواهد شد.

وی از کسب رتبه نخست جذب اعتبارات مشاعل خانگی خبر داد و گفت: در جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته هرمزگان توانست رتبه نخست را کسب کند و همچنین افزایش ۲۰۶ درصدی پرداخت تسهیلات از محل اعتبارت مشاغل خانگی و رشد ۸۴۱ درصدی صدور مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ را داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به برپایی ۷۸ بازارچه و نمایشگاه مشاغل خانگی فصلی در سطح استان اشاره کرد و گفت: برنامه های خوبی در حوزه مشاغل خانگی در هرمزگان انجام شده که می توان به احداث بازارچه دائمی مشاغل خانگی در شهرستان میناب، شهر زهوکی با همکاری شهرداری و احداث سالن به منظور برپایی نمایشگاه خانگی در مجموعه ورزشی کارگران اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha