۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85549962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمع آوری معتادان متجاهر در خراسان‌شمالی ۴۳ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۷۱۱ معتاد متجاهر در سه ماهه نخست امسال با هدف ارتقای امنیت اجتماعی در استان جمع آوری شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

ابوالحسن نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: معتادان متجاهر در قالب طرح های گوناگون امنیت اجتماعی با همکاری دستگاه های اجرایی و انتظامی از سطح شهرهای استان جمع آوری شدند.

وی افزود: این افراد بعد از غربالگری در مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ نگهداری می شوند.

به گفته نجفی؛ در سه ماهه نخست پارسال ۴۹۴ معتاد متجاهر جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ منتقل شدند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگهداری از معتادان متجاهر و ترک اعتیاد آنها به صورت رایگان هستند و در این مراکز معتادان متجاهر و فاقد سرپناه سه تا ۶ ماه به صورت رایگان نگهداری و تحت درمان قرار می گیرند.

افزایش ۱۹۲ درصدی آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۶۷۵ نفر در این بازه زمانی در کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در استان شرکت کردند که ۱۹۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

وی افزود: این کارگاه های آموزشی با موضوع مضرات مصرف الکل و مواد مخدر، پیشگیری از خشونت، سلامت روان، سبک زندگی سالم، مراقبت‌های اجتماعی و مهارت های زندگی برگزار شده است.

نجفی ادامه داد: همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در محلات و مناطق مختلف استان در این بازه زمانی آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند که ۱۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش را نشان می دهد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha