افزون بر یکهزار کیلوگرم مواد مخدر در خراسان‌شمالی کشف شد

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۴۷ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی طی ۹ ماهه امسال در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا، ابوالحسن نجفی روز شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: از این میزان بیش از ۷۰۰ کیلوگرم مربوط به کشف مواد مخدر سنتی است.

وی افزود: ۹ ماهه سال گذشته ۹۹۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در استان کشف شده بود.

نجفی با اشاره به اجرای طرح مقابله با خرده فروشان مواد در خراسان شمالی، گفت: یکهزار و ۳۳۹ نفر قاچاقچی و خرده فروش نیز در این بازه زمانی دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: همچنین یکهزار و ۷۳۹ معتاد متجاهر در استان جمع آوری شدند که یکهزار و ۵۹۵ نفر از آنها مرد بودند.

وی با اشاره به افزایش پذیرش معتادان متجاهر در مرکز ماده ۱۶ بجنورد، اظهار کرد: پیش از تنها یک مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در بجنورد با ظرفیت ۱۰۰ نفر فعال بود که با پیگیری های انجام شده ظرفیت آن به ۱۵۰ نفر افزایش یافت.

نجفی افزود: همچنین با راه اندازی مرکز ماده ۱۶ شیروان، ۱۰۰ نفر دیگر به ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در خراسان شمالی افزوده شد.

وی یادآور شد: ۵۴۳ نفر در مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد و ۹۷۴ نفر نیز در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۵ خراسان شمالی در ۹ ماهه امسال پذیرش شدند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha