۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
کد خبر: 85550024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ردیابی مگس میوه در باغ‌های مرکبات بابل

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۳
کد خبر: 85550024
ردیابی مگس میوه در باغ‌های مرکبات بابل

ساری- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی بابل گفت: مبارزه با مگس میوه در بیش از ۱۶ هزار هکتار از باغ های مرکبات این شهرستان با هدف رونق تولید و مبارزه با آفات اجرایی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران محسن آهنگری روز شنبه با اشاره به اینکه مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای که یکی از آفات مهم محصولات زراعی و باغی است با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی بابل انجام می‌شود، افزود: تیر ماه امسال این آفت در ۱۶ هزار و ۹۱۶ هکتار از باغ‌های این شهرستان ردیابی شد.

وی تصریح کرد: با فعال سازی ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز ۹ گانه جهاد کشاورزی با استفاده و نصب ۲۱ تله فرمونی به همراه کارت زرد، تله جلب کننده غذایی (بیولور) تله سراتراپ و سراتینکس، هزار و ۵۲ عدد مگس میوه شکار شد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل ادامه داد: در راستای مدیریت تلفیقی مبارزه زراعی با این آفت جمع آوری و دفن میوه آلوده به مقدار ۳۷۰ کیلوگرم در ۱۲۱ هکتار باغ‌های این شهرستان انجام شد.

این مقام مسوول با اشاره به برگزاری ۹ جلسه کمیته فنی در این مدیریت، گفت: در راستای آموزش و اطلاع رسانی ردیابی، پیش آگاهی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای، ۴۰۰ آموزش انفرادی، ۳۷ کارگاه آموزشی با شرکت ۴۰۰ نفر بهره بردار، ۲۵ کلاس آموزشی با ۲۲۴ بهره بردار، ۲۷۰ پیامک، ۹۸ بازدید میدانی و ۵۸ اطلاعیه راهکارهای مدیریت مگس میوه و نکات فنی ارائه و توزیع شد.

ردیابی مگس میوه در باغ‌های مرکبات بابل

طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغ های مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

مزیت فعالیت مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی مازندران مبارزه با آفت های اراضی شالیزاری و جلوگیری از آفت برنج سفید است، پرتودهی عمر نگهداری محصولات کشاورزی را افزایش خواهد داد.

توسعه کشاورزی مازندران یکی از برنامه های جدی دولت سیزدهم است که در این بین برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha