استقرار اتوبوس آمبولانس در میادین بزرگ شهرهای گرم

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آماده باش نیروهای این نهاد امدادی در شهرهایی که با افزایش گرما مواجه هستند، خبر داد و گفت: برای دسترسی سریع و به‌موقع افراد گرمازده، اتوبوس آمبولانس‌ در میدان‌های بزرگ این شهرها مستقر می‌شوند.

بابک یکتاپرست امروز شنبه ششم مرداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای شهرهایی که با افزایش گرما مواجه هستند، تدابیر خاص در نظر گرفته شده است که یکی از آنها حضور تکنسین‌های اورژانس و استقرار اتوبوس آمبولانس‌ها در میدان‌های بزرگ این شهرها است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مردم ساکن شهرهایی که دچار افزایش دما هستند، خواست از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷ از منزل خارج نشوند و تنها برای انجام کارهای ضروری بیرون بروند.

یکتاپرست همچنین از سالمندان، زنان باردار و افرادی که دچار فشار خون و دیابت هستند خواست توصیه‌ها را جدی بگیرند زیرا در صورت گرمازدگی، سریع‌تر و جدی‌تر دچار مشکل خواهند شد.

سخنگوی سازمان اورژانس درباره افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند، گفت: این افراد ابتدا با ضعف و بی‌حالی و تپش قلب مواجه می‌شوند و در صورت خارج نشدن از محیط گرم ممکن است به اختلال در سطح هوشیاری دچار شوند و به کما نیز فرو بروند.

یکتاپرست توصیه کرد افراد در صورت ضرورت با کلاه آفتابگیر، لباس‌های گشاد و روشن بیرون از خانه بروند. 

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از  میزان اشعه فرابنفش با سطح پوست گفت: یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از کلاه‌های آفتابگیر و استفاده از عینک‌ها با شیشه‌های استاندارد است زیرا این اشعه می‌تواند برای پوست ایجاد مشکل کند و حتی در طولانی مدت می‌تواند منجر به بروز سرطان در پوست افراد شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی میزان مراجعه افراد با علائم گرمازدگی به مراکز درمانی گفت: از ابتدای تیرماه تا این لحظه ۲۲۵ نفر بر اثر گرمازدگی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند.

استقرار اتوبوس آمبولانس در میادین بزرگ شهرهای داغ

به گزارش ایرنا و براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، کلیه مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ تعطیل خواهند بود همچنین ساعت کاری همه مراکز دولتی امروز شنبه ۶ مرداد نیز تا ساعت ۱۰ تعیین شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha