تغییرات اقلیمی، ال‌نینو و افزایش گازهای گلخانه‌ای مهمترین علل گرمای بی‌سابقه

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت بحران کشور، علل گرمای بی‌سابقه در سال‌های اخیر را ناشی از تغییرات اقلیمی، ال‌نینو و افزایش گازهای گلخانه‌ای دانست و به مردم توصیه کرد هشدارهای هواشناسی درباره افزایش دمای هوا و گرمازدگی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا از سازمان مدیریت بحران کشور، امیررضا غلامی با اشاره به علل موج بی‌سابقه گرما و لزوم رعایت توصیه‌های مدیریت بحران و هشدارهای هواشناسی برای کاهش خسارات، افزود: موج گرما از مهم‌ترین بلایای طبیعی در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی، النینو و افزایش گازهای گلخانه‌ای است که از جنوب شرق آسیا آغاز و به مرور در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه نمایان شده است.

وی ادامه داد: در شرایط بحران همه دستگاه‌های مرتبط در حالت آماده‌باش هستند و تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن خسارات جانی و بکارگیری نیروهای امدادی در مناطق پرخطر انجام شده است و مردم باید توصیه‌های متخصصان در برابر گرمازدگی را جدی بگیرند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی علت اصلی حوادث طبیعی از جمله سیل و موج گرما است و در این موارد مدیریت بحران کشور و همه دستگاههای عضو ستاد، آمادگی و برنامه‌ریزی لازم برای پیشگیری دارند و همکاری مردم می‌تواند کمک شایانی در به حداقل رساندن خسارات داشته باشد.

تغییرات اقلیمی، ال‌نینو و افزایش گازهای گلخانه‌ای مهمترین علل گرمای بی‌سابقه

غلامی اظهار داشت: کودکان، افراد سالخورده و بیماران بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های ناشی از گرما هستند البته همه‌ افراد در شرایطی که هشدارهای مرتبط با موج گرما را جدی نگیرند یا بیشتر از تحمل خود در معرض گرمای شدید باشند هم ممکن است به بیماری‌های ناشی از گرما مبتلا شوند و این بیماری‌ها می‌تواند به شدت آزاردهنده باشند؛ ازاینرو توجه به توصیه کارشناسان و رعایت نکات ایمنی در این شرایط می‌تواند نجات‌بخش باشد.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در پی تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا و به منظور حفظ سلامتی شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، کلیه مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ تعطیل خواهند بود همچنین ساعت کاری همه مراکز دولتی امروز شنبه ۶ مرداد نیز تا ساعت ۱۰ تعیین شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha