۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85550034
T T
۱۵ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار میلیارد ریال مطالبه گندمکاران کرمانشاهی پرداخت شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت که ۱۶ هزار میلیارد ریال مطالبه گندمکاران این استان پرداخت شده و باقیمانده طلب کشاورزان طبق قول مسوولان کشوری بزودی تسویه می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ «علی ملکشاهی» روز شنبه با انتشار گزارشی اظهار کرد تاکنون ۷۳۰ هزار تن گندم معمولی و دروم با قیمت مصوب خریداری و در سیلوهای استاندارد استان کرمانشاه ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت بهای گندم کشاورزان در سامانه کشوری و یکپارچه انجام می شود، گفت: بنابراین استان ها در این موضوع دخل و تصرفی ندارند.

ملکشاهی در ادامه کرمانشاه را جزو برترین استان‌های تولیدکننده گندم اعلام کرد و گفت: کرمانشاه سال گذشته با تولید بیش از ۸۰۶ هزار تن گندم رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

گفتنی است دولت سال گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان گندم با قیمت مصوب کیلویی ۱۵ هزار تومان از گندمکاران کرمانشاهی خریداری کرد.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در آن تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha