سالن جدید ترمینال فرودگاه رامسر به بهره‌برداری رسید

نوشهر- ایرنا- سالن جدید ترمینال و اپرون فرودگاه رامسر با صرف ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار روز شنبه با حضور ارتباط تصویری وزیر راه و شهرسازی و سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان هواپیمایی کشوری روز شنبه در آیین افتتاح ترمینال جدید فرودگاه رامسر گفت: در راستای طرح توسعه‌ای این فرودگاه ترمینال جدید این مجموعه با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال، مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و افزایش پذیرش مسافر از ۲۰۰ هزار نفر در سال به ۵۰۰ هزار نفر در سال افزایش یافته است.

محمد محمدی‌بخش توسعه اپرون فرودگاه رامسر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات توسعه‌ای این زیرساخت فرودگاهی برشمرد و افزود: در زمان حاضر امکان پارک هواپیما از ۲ به سه افزایش داشته است.

وی با اشاره به لزوم پای کار آمدن شرکت‌های هواپیمایی بری افزایش پروازها تصریح کرد: با این اقدامات توسعه‌ای و رفع محدودیت‌های زیرساختی قاطعانه اعلام می‌کنم که در این فرودگاه از امروز امکان نشست و برخاست پروازهای بین المللی فراهم است.

فرودگاه رامسر رتبه نخست فرودگاه در زمینه هوانوردی عمومی را دارد یکی از فرودگاه‌های ساحلی کشور محسوب می‌شود. هم اینک پرواز در مسیرهای رفت و برگشت مشهد - رامسر و تهران - رامسر، در مسیر رفت و برگشت عسلویه ‌برقرار است.

سالن جدید ترمینال فرودگاه رامسر به بهره‌برداری رسید

فرودگاه رامسر اسفندماه سال گذشته در دولت مردمی سیزدهم تصویب و طرح زمینه برای بین المللی شدن این فرودگاه غرب مازندران فراهم کرد. در حال حاضر پرواز تهران، رامسر و بالعکس و پرواز مشهد با هواپیمایی وارش در این فرودگاه ساحلی برقرار است. پس از تصویب مرز هوایی پرواز مسقط به رامسر و بلعکس هم در برنامه پروازی این فرودگاه قرار گرفت.

فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر ۸۰ هزار نفری رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریا خزر قرار دارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می گردد.

موافقت وزارت کشور با قرار گرفتن مرز هوایی فرودگاه رامسر در شمار مرزهای مجاز رسمی کشور در تیر ماه سال ۱۳۹۹ با انتشار در سایت استانداری مازندران رسانه ای شد که به گفته استاندار وقت، چنین تحولی می توانست زمینه ساز برقراری پروازهای مستقیم از این فرودگاه به کشورهای همسایه و عتبات عالیات باشد در حالی که بنا به گفته برخی از مسوولان منطقه، این مصوبه از آن سال تاکنون در کش و قوس های اداری مسکوت باقی مانده بود و با شکل گیری دولت جهادی نهایی شدن آن در دستور کار مسوولان امر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha