۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85550291
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار تاکید کرد: ضرورت تسریع در ساخت مجتمع آبرسانی باغلوجه سقز

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: تکمیل مجتمع آبرسانی باغلوجه منجر به بهره‌مندی ۱۴ روستای بخش مرکزی از نعمت آب پایدار می شود لذا این طرح باید با سرعت بیشتری تکمیل شود.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز شنبه در بازدید از طرح مجتمع باغلوجه سقز اظهار کرد: ساخت این پروژه از چند سال گذشته توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان پیمانکار طرح آغاز شده است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح که اعتبار آن از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین شده، تامین آب روستاهای از جمله احمدآباد سرا، سرا، باغلوجه، آخکند، قوچاق، بغده کندی، شقویف، کوچک سفلی، کوچک علیا، یازیبلاغی، سرکل، سونج، هبکی و قهرآباد علیا است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز یکی از مشکلات اجرای طرح را ساخت ۱.۵ کیلومتر جاده دسترسی به مخزن بود خواند و بیان کرد: با پیگیری فرمانداری و با استفاده از ظرفیت معادن، پیمانکاران و راهداری این مسیر به تازگی ایجاد شده است.

توان ادامه داد: با احداث مسیر، ساخت مخزن تسریع و بعد از ساخت، پمپاژ آب از رودخانه سیمینه در حوزه روستای قهرآباد به داخل مخزن و لوله گذاری شبکه داخلی روستاهای باقی مانده و نیاز به اجرا، انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ مخزن در دست احداث و از قهرآباد سفلی برای تامین آب آبادی ها ۳۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است، افزود: لوله گذاری روستاهای قهرآباد سفلی، باغلوجه، بغده کندی، کوچک سفلی و شقویف انجام شده و پیمانکار در حال لوله گذاری روستای احمد آباد سرا و اولویت بعدی، آبادی سرکل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha