تفاهمنامه پرداخت تسهیلات پنل‌های خورشیدی بر روی چاه‌های کشاورزی استان مرکزی منعقد شد

اراک - ایرنا - تفاهمنامه پرداخت تسهیلات نصب پنل‌های خورشیدی بر روی چاه‌های کشاورزی استان مرکزی روز شنبه بین سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و شرکت توزیع برق این استان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار مرکزی در این آیین گفت: نهضت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سطح ملی با ۱۰ هزار مگاوات در دولت سیزدهم هدف‌گذاری شد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: از ۱۰ هزار مگاوات، یک هزار و ۶۰۰ مگاوات سهم استان مرکزی است که در یک سال گذشته گام‌های بلندی در این راستا برداشته شد.

وی بیان کرد: بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان محلات راه‌اندازی شده است.

استاندار مرکزی گفت: مجتمع مانا انرژی خمین، اکنون با ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات در حال فعالیت است که تولید پنج هزار مگاوات برق در این مجتمع هدف‌گذاری شده است.

مخلص‌الائمه افزود: ۲۴ اداره دولتی استان مرکزی در حال اتصال به برق خورشیدی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی هم گفت: امسال رشد مصرف برق در کشور ۹ درصد ثبت شده است.

«محمود محمودی» افزود: کولرهای قاچاق و بد مصرفی مشترکان موجب شد تا ناترازی در مصرف انرژی حاصل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: سالانه ۲۷ درصد انرژی برق در بخش کشاورزی و ۴۴ درصد در بخش صنعت به مصرف می‌رسد.

محمودی افزود: کشاورزان استان مرکزی برای همکاری با شرکت توزیع برق استان در تامین برق خانگی و صنایع روزانه پنج ساعت موتورهای خود را خاموش می‌کنند و در مقابل بهای مصرفی در سایر ساعت مصرف برق برای بهره‌برداران رایگان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ حلقه چاه آب کشاورزی در شهرهای اراک، کمیجان و خنداب برای استفاده از پنل خورشیدی به صورت پایلوت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۷۰ درصد هزینه پنل خورشیدی در شهرهای یاد شده از محل تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: ناترازی انرژی به بخش کشاورزی آسیب وارد کرده و موجب نارضایتی شده است که راه‌اندازی مزارع خورشیدی راهکار است.

«علی صفری» افزود: همانطور که نهضت نان کامل در استان مرکزی شکل گرفت، لازم است تا نهضت توسعه مزارع خورشیدی نیز در استان توسعه یابد.

وی بیان کرد: استفاده از پنل خورشیدی در سه شهرستان اراک، خنداب و کمیجان در دستور کار است و شناسایی بهره‌برداری و اقناع گری درحال انجام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۶۰ بهره‌بردار از طرف جهاد کشاورزی استان برای نصب پنل خورشیدی در مزارع ویژه چاه‌های کشاورزی معرفی شده‌اند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت، دارای بیش از ۸۱۳ هزار مشترک برق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha