۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85550654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی  پل راه‌آهن بصره - خرمشهر آغاز شد + فیلم

آبادان - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت پل راه‌آهن خط خرمشهر به بصره در اروند رود شنبه باحضور سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن ایران در بصره عراق آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر عامل راه‌آهن شنبه در سفر به شهر بصره عراق به خبرنگار ایرنا گفت:طرح ریلی شلمچه -بصره پروژه‌ای راهبردی است که با آغاز شمع کوبی این پل اتفاق مهمی جهت شروع عملیات اجرایی آن آغاز شد.

سید میعاد صالحی افزود: پل بزرگ و متحرک با قابلیت کشتیرانی این مسیر ریلی توسط مهندسان ایرانی بر روی اروندرود (شط‌العرب) به طول ۷۰۰ متر و عرض ۱۲.۵ متر احداث خواهد شد که در آن ۱۷ پایه و ۱۸۳ شمع ایجاد خواهد شد.

وی افزود: پل بزرگ و متحرک این مسیر ریلی خرمشهر به بصره توسط مهندسان ایرانی بر روی اروندرود (شط‌العرب) طراحی و احداث خواهد شد.

عملیات اجرایی احداث خط ریلی شلمچه - بصره شهریور ماه سال گذشته با حضور محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور ایران و محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق آغاز شد

احداث این خط ریلی که ۳۲ کیلومتر طول دارد این طرح با هدف سفر ریلی با رفاه بالا و ارزان برای زائران ایرانی به کربلا و زائران عراقی به مشهد مقدس احداث می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha