۱۰ طرح عمرانی راه آهن برای زائران اربعین در خرمشهر اجرا شد

 آبادان - ایرنا - سرپرست اداره کل راه آهن جنوب گفت: ۱۰ طرح عمرانی با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خدمت رسانی به مسافران و زائران اربعین حسینی در مسیر اهواز - خرمشهر به شلمچه تعریف و اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامحسین ولدی سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ایستگاه راه‌آهن خرمشهر اظهار کرد: محوطه سازی در ایستگاه راه‌آهن خرمشهر، ارتقای سیستم سرمایشی ایستگاه، فراهم کردن فضا برای استراحت زائران، افرایش طول ریل در ایستگاه خرمشهر برای پهلوی گیری ۲ ریل باکس عملیاتی و اجرا شده است.

وی افزود: ارتقای ایمنی، افزایش سرعت و کاهش زمان سیر قطار در مسیر اهواز به خرمشهر و ایجاد زیرساخت لازم برای توقف و اقامه نماز در ایستگاه حسینیه از جمله اقدامات راه آهن در این مسیر اهواز به خرمشهر است.

ولدی گفت: ایستگاه بین راهی راه آهن حمید نیز برای استراحت و اقامه نماز زائران و مسافران بهسازی شده و امکان توقف قطار در این ایستگاه نیز فراهم شده است.

۱۰ طرح عمرانی راه آهن برای زائران اربعین در خرمشهر اجرا شد

اختصاص ۲ رام ریل باکس برای جابجایی زائران از خرمشهر به شلمچه

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب اظهار کرد: به منظور شتاب بخشی و تسهیل در روند انتقال زائران اربعین حسینی به مرز شلمچه ۲ رام قطار ریل باس با ظرفیت ۶۵۰ زائر در مسیر خرمشهر به شلمچه در نظر گرفته شده است که از روز ۲۵ مرداد انتقال زائران را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: حرکت ریل باس در مسیر خرمشهر به شلمچه ۲۴ ساعته و رایگان است و درصدد هستیم برخلاف سال گذشته حرکت آن بر اساس برنامه زمانبندی مشخص انجام شود.

ولدی اظهار کرد: در ایام اربعین قطارهای تهران - مشهد و زاهدان - خرمشهر و برعکس مسافران و زائران اربعین حسینی را جا به جا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha