استاندار: بیشتر نیروی کار متخصص شهرک‌های صنعتی مازندران غیربومی هستند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این که بیشتر نیروی کار متخصص در شهرک های صنعتی مازندران خارج از استان تامین می شود، گفت: دانشگاه های استان تربیت نیروهای متخصص و ماهر را در بین دانش آموختگان دانشگاهی جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری امروز یکشنبه در بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی محمودآباد اظهار کرد: با توجه به دانشگاه های خوب و فعال مازندران تربیت نیروی کار متخصص جدی تر در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: دانشجویان در رشته ای که آموزش می بینند نه تنها باید یک متخصص باشند بلکه فارغ التحصلان باید به کار آفرین ماهر تبدیل شود.

نوری با بیان این که شهرک صنعتی محمودآباد یکی از موفق ترین شهرک های استان در تولید و اشتغال آفرینی است، گفت: برخی از نیروی کار متخصص این مجموعه از خارج استان تامین می شوند.

استاندار مازندران ادامه داد: نقدینگی یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی است که تسهیلات پرداختی به آنها با بهره کم در دستور کار باشد.

این مقام مسوول تصریح کرد: نمایندگان مجلس برای حمایت از تولید کنندگان در راستای قانون گذاری با پرداخت تسهیلات با سود کم می توانند کمک کار باشند.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد که حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند.

از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل با حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال است در کنار ان ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند. مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha