دانش‌آموزان شرکت‌کننده در «المپیاد جهانی فیزیک» از فولاد مبارکه بازدید کردند

اصفهان-ایرنا - دانش‌آموزان نخبه فیزیک که از حدود ۴۶ کشور جهان در المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان شرکت کرده بودند، به‌اتفاق همراهان طی ۲ روز از شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند.

به گزارش ایرنا پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک که از دوشنبه هفته پیش با برگزاری مراسم افتتاحیه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد؛ امروز در این دانشگاه به پایان می رسد.

در المپیاد جهانی فیزیک امسال، دانشگاه صنعتی میزبان ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور است و حدود ۲۰۰ نفر نیز این نوجوانان را در سفر به کشورمان همراهی می‌کنند.

در حاشیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان، حدود ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان نخبه فیزیک و همراهانشان از ۴۶ کشور جهان در ۲ روز متوالی ۵ و ۶ مرداد از شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند.

در این رویداد ۲ روزه، دانش‌آموزان نخبه از واحد تصفیه خانه و ناحیه‌های فولاد سازی و نورد گرم فولاد مبارکه بازدید کردند و از نزدیک با آخرین دستاوردهای قطب صنعت فولاد ایران و خاورمیانه آشنا شدند.

نظر دانش آموزان نخبه پس از بازدید از فولاد مبارکه

در حاشیه این بازدید، کریسا، نخبه فیزیک از کشور اندونزی، گفت: واقعا قسمت‌های مربوط به فولاد و تصفیه آب در شرکت فولاد مبارکه برای من بسیار جذاب بود و شگفت زده شدم.

حسین، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان المپیادی از کشور تاجیکستان، پس از بازدید از شرکت فولاد مبارکه گفت: تابه‌حال از نزدیک کارخانه‌ای به این بزرگی ندیده بودم و باعث خرسندی است که در کشور هم‌زبان ما کارخانه‌ای به این عظمت وجود دارد.

بیل، دیگر شرکت‌کننده در این بازدید از کشور روسیه گفت: من حدس می‌زدم ایران کشور بزرگی است و کارخانه‌های زیادی در آن باشد؛ اما فکر نمی‌کردم بتوانم از آن‌ها بازدید کنم. فولاد مبارکه واقعا کارخانه بسیار بزرگی بود و فکر می‌کنم یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های ایران باشد.

دانش‌آموزان شرکت‌کننده در «المپیاد جهانی فیزیک» از فولاد مبارکه بازدید کردند

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران اکنون در بین ۷۱ کشور عضو انجمن جهانی فولاد، رتبه نهمین فولاد ساز را به خود اختصاص داده و پیش بینی شده با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی در سال ۱۴۰۴ به جایگاه هفتمین فولاد ساز جهان برسد.

فولاد مبارکه با تولید افزون بر هفت میلیون تختال اسلب، هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی و هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تُن گندله بزرگترین تولید کننده فولاد خام در کشور و خاورمیانه است.

این شرکت سال گذشته (۱۴۰۲) در کنار تولید فولاد خام حدود پنج میلیون ۹۰۰ هزار تن ورق گرم، یک میلیون و ۵۳۵ هزار تن ورق سرد و بیش از ۲۰۰ هزار تن ورق گالوالنیزه تولید کرد.

میزان تولید فولاد در ایران به ۳۱ میلیون و یکصد هزار تن در سال رسیده است که بیش از ۴۰ درصد آن در استان اصفهان تولید می شود؛ در افق چشم انداز ۱۴۰۴ مقرر شده است ایران ۵۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد داشته باشد و میزان صادرات فولاد از ۹.۵ میلیون تن فعلی به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش پیدا کند.

چدن، آهن و فولاد بیشترین صادرات استان اصفهان را تشکیل می‌دهد و محصولات تولیدی از آهن و چدن نیز رتبه سوم در بین اقلام صادراتی استان را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha