نگاهی به مراسم تنفیذِ پزشکیان توسط رهبر انقلاب+ عکس و فیلم

تهران- ایرنا- مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر انقلاب صبح یکشنبه ۷ مرداد در حسینیه امام خمینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، امروز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) برگزار و حکم منتخب ملّت برای ریاست جمهوری بر اساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، توسط ولی‌فقیه تنفیذ می‌شود.

۱۱:۳۵ مراسم تنفیذ چهاردهم با دعای رهبر معظم انقلاب برای توفیق رئیس‌جمهور جدید آقای دکتر پزشکیان به پایان رسید.

رهبر انقلاب در خاتمه این مراسم با ابراز شکر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم با وجود فضای اندوه عمومی ناشی از فقدان رئیس جمهور فقید شهیدمان مرحوم آیت الله رئیسی رضوان الله به بهترین وجه و در سلامت و آرامش و رقابت اخلاقی، بیانات رئیس‌جمهور را متقن، عمیق و حاکی از پایبندی به مبانی حقیقی مردم‌سالاری عنوان کردند. ایشان هم‌چنین با قدردانی از تلاش‌های سرپرست ریاست‌جمهوری و هیأت دولت، یاد و خاره رئیس‌جمهور شهید را گرامی داشتند و شهید رئیسی را فردی اهل کار جهادی که شب و روز نمیشناخت و در مقابل مسائل جهانی برخورد کشور فعال و اثر گذار داشت، معرفی کردند.

رهبر انقلاب در ادامه به بیان برخی اولویت‌های کشور پرداخته و ضمن تأکید بر اهمیت مسائل فرهنگی و اجتماعی «اقتصاد» را به عنوان مهم‌ترین اولویت پیش‌روی دولت آینده برشمردند.

۱۰:۴۷ آغاز سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ پزشکیان 

۱۰:۳۱ سخنرانی پزشکیان در حسینیه امام خمینی 

خدمت به مردم سرلوحه همه مدیران و وزیران باشد/ از امروز باید پاسخگو باشیم

پس از اعطای حکم تنفیذ از سوی رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور پزشکیان در سخنانی با بیان این‌که مردم آگاهانه در این میدان پا نهادند اظهار داشت: آنان که به من یا به نامزدهای رقیب رای دادند و یا حتی از سر دغدغه مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند انتظار تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نهادند که زمان پاسخگویی از امروز عملا آغاز می شود. پزشکیان تأکید کرد: آنچه که مسوولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است در حقیقت براساس مسیر روشنی که رهبر معظم انقلاب توشیح فرموده اند. چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و سیاست های کلی ابلاغی و قانون برنامه است که باید به طرف آن حرکت کنیم.

۱۰:۳۰ اعطای حکم تنفیذ به رییس جمهور توسط رهبر انقلاب

۱۰:۲۵ قرائت متن حکم تنفیذ 

رهبر انقلاب در متن حکم تنفیذ، رئیس جمهور را با ویژگی هایی نظیر «فرزانه»، «صادق»، «مردمی» و «دانشمند» توصیف فرمودند.

۱۰:۱۲ تصویری از پزشکیان در کنار روسای قوای دیگر 

۱۰:۱۰ گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات

وزیر کشور در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید را گرامی ‌داشت و گفت: خدا را شاکرم که افتخار خدمت در دولتی را نصیبم کرد که رئیس آن، پس از مجاهدت‌های فراوان، با شهادت در درگاه الهی پذیرفته شد و صحنه‌های پرشکوه قدرشناسی مردم بزرگ ایران از خدمت‌گذار خود در حماسه تاریخی بدرقه وی، مهر تاییدی از جانب ملت بر کارنامه ایشان گردید و رهبری معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات متعدد خود از ایشان تمجید کردن و شهید جمهورش را مغتنم خواندند.

۱۰:۰۵ قرائت قرآن کریم توسط احمد ابوالقاسمی در ابتدای مراسم تنفیذ چهاردهم

۱۰:۰۱ پاینده مانی و جاودان؛ جمهوری اسلامی ایران؛ طنین سرود ملی در حسینیه امام خمینی در مراسم

۱۰:۰۰ ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره)

۰۹:۵۱ ورود روسای قوا و مقامات به محل برگزاری مراسم تنفیذ

۰۹:۴۰جای خالی شهید رئیسی در حسینیه امام خمینی

آن‌چه بیش از همه در این مراسم به چشم می‌آید، جای خالی شهید رئیسی است. از آن‌جا که مرسوم است در مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید، رئیس‌جمهور پیشین حضور داشته باشد، جای خالی شهید رئیسی نکته پررنگ این مراسم بود.

مراسم تنفیذِ رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر انقلاب آغاز شد

۰۹:۳۵ در این مراسم هم‌چنین خانواده شهید سلیمانی و خانواده برخی مسئولین نظام نیز حضور داشتند.

مراسم تنفیذِ رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر انقلاب آغاز شد

۰۹:۳۰ ورود رییس جمهور منتخب به محل مراسم

از ساعاتی قبل از آغاز مراسم تنفیذ میهمانان و سران لشکری و کشوری و برخی مقامات به حسینیه امام خمینی آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha