۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85550875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی از کاهش موقت دمای هوا در زنجان خبر داد

۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85550875
هواشناسی از کاهش موقت دمای هوا در زنجان خبر داد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای استان به طور موقت طی امروز و فردا کاهش می‌یابد ولی از روز سه شنبه مجددا شاهد افزایش دما خواهیم بود.

ارسطو محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاهش دما در برخی نقاط استان تا ۱۳ درجه و در اغلب مناطق به زیر ۳۰ درجه خواهد رسید.

وی اظهار داشت: آسمان اغلب مناطق استان طی روزهای آینده عمدتا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که بعدازظهرها با وزش باد نسبتا شدید همراه می‌شود.

محمدی اظهار داشت:‌ روز دوشنبه هفته جاری با افزایش ابرها احتمال بارشهای پراکنده در ارتفاعات استان وجود دارد و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز سرعت وزش باد در استان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به گرمای حاکم در استان طی امروز، یادآور شد: فردا /یکشنبه/ دمای هوا در استان تا پنج درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

محمدی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته حلب با ۴۲ درجه گرمترین و سلطانیه با ۱۳ درجه به عنوان خنک‌ترین مناطق استان ثبت شدند.

وی افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه و بیشینه دما در شهر زنجان بین ۱۸ تا ۳۸ درجه سانتیگراد بود.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha