آماده باش آتش نشانی پردیس برای مقابله با حوادث متاثر از گرمای بی سابقه هوا

پردیس- ایرنا- رئیس آتش نشانی پردیس گفت: در پی افزایش بی سابقه گرما با هدف پیشگیری و مقابله به هنگام با حوادث احتمالی ، آتش نشانی پردیس در آماده باش کامل قرار دارد.

به گزارش ایرنا، امیر حسین ملاشور روز یکشنبه اظهارداشت: رهاسازی بطری‌های شیشه ای شبیه ذره بین عمل می کندو سبب آتش سوزی می‌شود در این راستا به شهروندان توصیه می شود که توصیه های ایمنی را برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی جدی بگیرند.

وی ادامه داد: هرگونه اقدام نسنجیده به وقوع حوادث ناگوار و تحمیل خسارات اقتصادی و یا حتی جانی به شهر، شهروندان و محیط زیست منجر می شود.

رئیس آتش نشانی پردیس افزود: با توجه به افزایش شدید دما و گرمای بی‌سابقه بخش عمده ای از ادارات تعطیل و بسیاری از شهروندان خانه نشین شدند و در این شرایط، مجموعه خدماتی شهرداری پردیس از جمله آتش نشانی و خدمات ایمنی بدون تعطیلی در آماده باش کامل قرار دارند.

ملاشور از شهروندان درخواست کرد تا در زمان سفرهای برون شهری خود از روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی جدا خودداری کنند.

وی گفت: انداختن شیشه در باغ، بوستان‌ها و پارک‌های دقیقاً به مانند یک ذره بین عمل کرده و سبب تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و موجبات آتش سوزی را فراهم می‌آورد.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی پردیس گفت: افشانه های خوشبو کننده و فندک داخل خودرو نیز به محض بالا رفتن دما باعث انفجار و وقوع حادثه می‌شود.

ملاشور ادامه داد: به شهروندان توصیه می شود که در صورت مشاهده آتش سوزی با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha