چند خبر کوتاه از استانداری کرمانشاه

۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85550972
چند خبر کوتاه از استانداری کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - برگزاری چند کارگروه استانی، تعطیلی مراکز دولتی و بانک ها، پیام مشترک استاندار و امام جمعه در سالروز عملیات مرصاد و جلسه راهبردی طرح جامع کرمانشاه از جمله اخبار منعکس شده طی ۲۴ ساعت اخیر در کانال استانداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پی تداوم گرما به منظور حفظ سلامتی مردم و مدیریت مصرف انرژی ضمن اعلام تعطیلی روز یکشنبه ادارات و بانکهای کرمانشاه همچون دیگر نقاط کشور؛ ساعت کاری مراکز دولتی استان طی روزهای دوشنبه تا پنج شنبه هفته جاری از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح خواهد بود.

پیام امام جمعه و استاندار کرمانشاه به مناسبت سالروز عملیات مرصاد و روز کرمانشاه

در این پیام آمده است: هزاران رزمنده و ایثارگر از سراسر ایران اسلامی در عملیات مرصاد حضور داشتند اما نقش مردم مقاوم و رزمندگان دلیر استان کرمانشاه در این عملیات به یاد ماندنی و تحسین برانگیز است.

در ادامه این پیام آمده است: پیرو همین واقعیت بود که نامگذاری و ثبت روز پنج مرداد ماه در تقویم ملی از مطالبات دیرینه و به حق مردم کرمانشاه است که به لطف خدا و پیگیری مستمر سرانجام در اسفند ۱۴۰۲ روز پنج مرداد در شورای فرهنگ عمومی کشور به نام روز کرمانشاه ثبت شد و انشاءالله بزودی با تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی این نامگذاری وارد تقویم ملی خواهد شد تا فرصتی برای گرامیداشت جایگاه و نقش ارزشمند کرمانشاهیان عزیز در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باشد.

آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس اربعین

آغاز پیش فروش بلیت اتوبوس های اربعین دیگر خبر مهم ۲۴ ساعت گذشته بود که کانال خبری استانداری کرمانشاه به آن اشاره شده است.

در این خبر آمده که بلیت اتوبوس های اربعین حسینی در سه مرز شلمچه، باشماق و خسروی از روز شنبه ۶ مرداد ماه پیش فروش می شود.

همچنین پیش بینی شده است که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

طبق پیش بینی جابجایی این تعداد زائر نیازمند ۹ هزار دستگاه اتوبوس است در حالی که فقط ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه در وضعیت مطلوب برای پیمایش مسافت های بلند و متوسط قرار دارند.

آیین گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد

آیین گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد با حضور استاندار و امام جمعه کرمانشاه و سخنرانی رییس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در محل یادمان شهدای مرصاد برگزار شد.

دستور استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه وصول مطالبات تسهیلات پرداختی

استاندار کرمانشاه بر ضرورت تشکیل کارگروه وصول مطالبات تسهیلات پرداختی با محوریت کمک به بخش تولید و کسب و کار و جلوگیری از انحراف تسهیلات بانکی تاکید کرد.

محمد طیب صحرایی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک تصویر واقعی و صحیح از ظرفیت های متعدد بخش اقتصادی استان و برنامه ریزی در ۶ ماهه دوم و سال آینده گفت: این تصویر روشن باید به دولت جدید معرفی شود و نقش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه بسیار مهم است.

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر کرمانشاه

همچنین جلسه کمیسون ماده پنج شهر کرماشناه با حضور تمامی اعضا و به ریاست طهماسب نجفی معاون عمرانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

دستور کار این جلسه در خصوص تغییر کاربری، تغییر خط پروژه معابر ، افزایش تراکم، تجمیع و تفکیک بود.

همچنین جلسه بررسی نهایی طرح تفصیلی شهر کنگاور با حضور معاون عمرانی استانداری و فرماندار کنگاور، شهردار و اعضای شورای این شهر برگزار شد.

این طرح تفصیلی که بیش از ۱۱ سال معطل مانده بود مجدد فعال و مقرر شد که با اصلاحاتی در جلسه کمیسیون ماده پنج نهایی و ابلاغ شود.

جلسه راهبردی طرح جامع کرمانشاه

جلسه راهبردی طرح جامع کرمانشاه با حضور مدیران و مسوولان استان ، متخصصان، مهندسان مشاور انجمن شرکت های پیمانکاری نیز برگزار شد.

این طرح پس از ۲۱ سال در حال بازنگری است و جلسات شورای راهبردی این طرح مورد استقبال متخصصان ، دانشگاهیان و نخبگان استان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha