گرامیداشت عملیات مرصاد بدون دعوت از رسانه‌های کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد امروز شنبه در حالی برگزار شد که از خبرنگاران استان کرمانشاه برای پوشش خبری این رویداد ملی دعوت به عمل نیامد.

به گزارش ایرنا مرصاد به نوعی آخرین عملیات دفاع مقدس محسوب می شود چراکه پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بین ایران و عراق رخ داد اما در عین حال بخش های وسیعی از کرمانشاه را در برگرفت بطوریکه بیم سقوط این استان می رفت؛ از دیگر سو تحرک سریع منافقان در حرکت از مرز کرمانشاه به پایتخت باعث توهم آنها برای فتح تهران نیز شد.

گرامیداشت عملیات مرصاد بدون دعوت از رسانه‌های کرمانشاه برگزار شد

پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ تحمیلی، منافقان در اقدامی غافلگیرانه عملیات موسوم به فروغ جاویدان را با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی آغاز کردند، گروهک تروریستی منافقان با حمایت رژیم بعث از طریق استان کرمانشاه به خاک ایران نفوذ و ضمن پیشروی سریع دست به جنایات جنگی و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌گناه زد.

در پاسخ به این اقدام ناجوانمردانه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بویژه با استعداد بسیج مردمی و کمک هوانیروز ارتش با مدیریت فرماندهان وقت از جمله سردار شهید علی صیاد شیرازی در عملیات مرصاد با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) به مقابله برخاستند، رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر وارد عمل شده و با رشادت و شجاعت منافقین را تا پشت مرزها عقب راندند.

در این نبرد بیش از ۲۰ تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق با بیش از ۴۸۰۰ کشته و زخمی، شکست سنگینی را متحمل شد؛ همچنین بیش از ۱۲۰ تانک، ۴۰۰ نفربر و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی دشمن منهدم شد.

امروز صبح ششم مرداد گرامیداشت عملیات غرور آفرین مرصاد که به نوعی روز ملی کرمانشاه نیز محسوب می شود با حضور رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی و جمعی از مسوولان استانی در محل یادمان شهدای مرصاد برگزار شد.

گرامیداشت عملیات مرصاد بدون دعوت از رسانه‌های کرمانشاه برگزار شد
گرامیداشت عملیات مرصاد در روز شنبه ششم تیرماه سال ۱۴۰۳

خبرنگار ایرنا هفته گذشته در تماس با مسوولان ذیربط پیگیر اخذ جزئیات این برنامه بزرگداشت بود که از سوی دستگاه مربوطه اعلام شد برنامه ای برای دعوت از خبرنگاران وجود ندارد.

پیگیری خبرنگار ایرنا همچنین حاکیست بجز صدا و سیما از سایر رسانه های استان کرمانشاه برای پوشش این برنامه خبری دعوت به عمل نیامده است.

این در حالیست که رشادت مردم کرمانشاه در طول دفاع مقدس نیازمند تبیین و تنویر هر چه بیشتر است چراکه در واقع جنگ تحمیلی با اشغال شهر قصر شیرین از این استان آغاز شد و با عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۷ بازهم در همین استان پایان یافت.

گرامیداشت عملیات مرصاد بدون دعوت از رسانه‌های کرمانشاه برگزار شد

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند.

مردم کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم میهن اسلامی کرده اند؛ همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار دفاعی مردم این استان است و رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

آلبوم تصویری عملیات مرصاد برگرفته از آرشیو دفاع مقدس ایرنا به روایت مجید کریمیان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی در ستون عکس قابل دیدن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha