۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۵۷
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85551310
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کوهنوردان تهرانی گرفتار در ارتفاعات اشترانکوه لرستان نجات یافتند

خرم آباد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: سه کوهنورد تهرانی که صبح امروز در ارتفاعات اشترانکوه ازنا گرفتار شده بودند پس از ساعت ها عملیات امدادی نجات یافتند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر لرستان محمد قدمی افزود: طی تماس تلفنی با مرکز کنترل عملیات و هماهنگی هلال‌احمر لرستان، گرفتار شدن سه کوهنورد تهرانی در قله فنی کول جنون در شهرستان ازنا گزارش شد.

وی ادامه داد: پس از دریافت خبر و اطلاعات اولیه مشخص شد که کوهنوردان یک مرد و ۲ زن در تیغه بالایی کول جنون و محیطی فنی گیر افتاده بودند که راه پیشروی یا برگشت نداشتند.

قدمی خاطرنشان کرد: ۲ تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال‌احمر سریع به منطقه حادثه اعزام شدند و پس از طی مسافت زیاد و شرایط جوی نامساعد گرم توانستند به این‌ افراد دسترسی پیدا کرده و آنها راه به پایین کوه انتقال دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به اینکه بالگرد اورژانس نیز نتوانست به منطقه مورد نظر به دلیل شرایط سخت جغرافیایی دست یابد از کوهنوردان درخواست کرد: قبل از صعود به کوه های فنی از منطقه اطلاعات کافی بدست آورند و فراموش نکنند ندای امداد با شماره سه رقمی ۱۱۲ در کنار مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha