نماینده مجلس: فصل جدیدی از همکاری دولت و مجلس آغاز شده است

تبریز- ایرنا- نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تنفیذ و آغاز به کار رسمی رئیس جمهور جدید کشور را آغاز فصلی جدید از همکاری دولت و مجلس دانست و گفت: امروز در شرایط حساسی به سر می‌بریم که نیازمند وحدت و یکدلی میان همه نهادها و ارکان کشور است.

علیرضا منادی سفیدان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: در دوره جدید ریاست جمهوری، همکاری دولت و مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا در شرایط حساسی هستیم که نیازمند وحدت و یکدلی میان همه نهادها و دستگاه ها است و همدلی بین ارکان کشور ضروری است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، افزود: تنها با همدلی و هماهنگی می‌توانیم چالش‌های پیش رو را پشت سر بگذاریم و به سوی پیشرفت و توسعه پایدار حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت جدید با ریاست دکتر پزشکیان تعهد کرده است در جهت تحقق اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران و پاسخ به مطالبات مردمی تلاش کند.

منادی گفت: همکاری سازنده میان قوای سه گانه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز تحولاتی مثبت باشد.

وی به نقش کلیدی مجلس در این فرآیند اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم، وظیفه خود می‌داند که با نظارت دقیق و ارائه راهکارهای سازنده، دولت را در مسیر اجرای برنامه‌هایش یاری کند و ما امیدواریم با تعامل مؤثر و سازنده، بتوانیم گام‌های بلندی در مسیر اعتلای کشور برداریم.

وی با آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور و دولت جدید، اظهار کرد: وحدت ملی و همدلی میان تمامی اقشار جامعه، سرمایه‌ای بزرگ برای ایران است که می‌تواند ما را در مسیر پیشرفت و تعالی یاری دهد.

به گزارش ایرنا، پس انجام مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که روز یکشنبه هفتم مرداد ۱۴۰۳ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت پذیرفت، رئیس‌جمهور باید در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده و طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی در پیشگاه کلام الله مجید و در حضور نمایندگان مردم، اعضای شورای نگهبان و رئیس قوه قضائیه سوگند یاد کند.

مراسم تحلیف چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه نهم مرداد ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha