رسانه صهیونیستی: تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از شعله‌ور شدن جنگ منطقه‌ای انجام می‌شود

تهران- ایرنا- روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشت: تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش جنگ منطقه‌ای انجام می‌شود و از جمله بر دولت لبنان فشار آورده می‌شود تا حزب‌الله را به توقف تشدید تنش‌ها متقاعد کند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از منابع سیاسی در رژیم صهیونیستی گزارش داد که احتمال تشدید تنش بزرگ بین اسرائیل و حزب الله تا حد زیادی به واکنش این حزب به حمله قریب الوقوع رژیم صهیونیستی به لبنان بستگی دارد و ما باید منتظر باشیم و ببینیم.

این منابع افزودند: آمریکا و فرانسه در تلاش هستند تا در پاسخ به حادثه مجدل شمس، (رژیم) اسرائیل را از هدف قرار دادن بیروت یا دیگر شهرهای بزرگ بازدارند.

بر اساس این گزارش، پس از حمله موشکی که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر در مجدل شمس در جولان سوریه شد، آمریکا و فرانسه از تمام اقدامات دیپلماتیک برای جلوگیری از وقوع جنگ همه جانبه بین رژیم صهیونیستی و حزب الله استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، حادثه حمله به روستای مجدل شمس در منطقه جولان اشغالی سوریه منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر دیگر شد.

در پی این حمله، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

وزارت خارجه سوریه نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای حمله به مجدل شمس را اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی با هدف توجیه گسترش دادن دامنه تجاوزگری خود در منطقه دانست.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha