بدرقه کشتی گیران المپیکی مازندران از سوی مسوولان استان

ساری- ایرنا- کشتی‌گیران و اعضای مازندرانی تیم‌های ملی آزاد و فرنگی ایران که این روزها برای افتخارآفرینی و کسب مدال‌های المپیک در کمپ تیم‌های ملی کشتی ایران حضور دارند و به زودی عازم پاریس می‌شوند در محل برگزاری اردوی خود میزبان استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و سه نماینده مازندران در مجلس دوازدهم شدند.

به گزارش ایرنا، سی‌وسومین دوره از مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان از پنجم مرداد در پاریس آغاز شده و ورزشکاران ایرانی هم کارشان را آغاز کرده‌اند. صعود ژیمناست ایرانی به فینال تا کنون مهم‌ترین دستاورد کاروان ایران در پاریس بود. از مازندرانی‌های کاروان ایران نیز طی چهار روز اخیر سه نفرشان به مصاف رقبا رفتند که هانیه رستمیان و نیما عالمیان حذف شدند و نوشاد عالمیان به مرحله بعد تنیس روی میز صعود کرد.

اگرچه کاروان ایران در المپیک پاریس ۴۰ نفره است و مازندرانی‌ها نیز هشت سهم از این کاروان دارند، اما عمده توجه ورزش‌دوستان ایران و به ویژه مازندرانی‌ها با توجه به جایگاه کشتی ایران در دنیا و بخت مدال‌آوری در المپیک به این رشته ورزشی است.

سه آزادکار و یک فرنگی‌کار مازندرانی قرار است همراه با تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی عازم پاریس شوند که همگی شانس کسب مدال برای ایران هستند. رحمان عموزاد، حسن یزدانی، امیرحسین زارع و محمدهادی ساروی چهار کشتی‌گیر مازندرانی کاروان ایران طی روزهای آینده و با آغاز رقابت‌های کشتی المپیک توجه بسیاری از کشتی‌دوستان جهان را به خود جلب خواهند کرد.

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، حسین حسین‌زاده و مجید رمضانی(مربیان تیم ملی کشتی فرنگی)، اباذر اسلامی و مهدی تقوی(مربیان تیم ملی کشتی آزاد) نیز از جمله مازندرانی‌های کشتی ایران در پاریس ۲۰۲۴ هستند. به این تعداد باید امید شایگان رئیس هیئت کشتی مازندران که به عنوان سرپرست و امین حق‌پناه ماساژور اهل آمل که در کادر تیم ملی کشتی فرنگی حضور دارد را نیز افزود.

با این حساب کاروان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با حضور ۱۱ چهره مازندرانی اعم از کشتی‌گیر، سرمربی، مربی، سرپرست و ماساژور راهی پاریس می‌شود. همین تعدد مازندرانی‌های کشتی ایران در تیم‌های ملی نیز انتظار از آن‌ها و توجه به عملکردشان را بیشتر کرده است.

عصر روز یکشنبه -هفت مرداد- یوسف نوری استاندار مازندران همراه با علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، رضا حاجی‌پور نماینده آمل و ۲ نماینده قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی یعنی عمران عباسی و علی کشوری برای بدرقه کشتی‌گیران در کمپ تیم‌های ملی کشتی مهمان شدند و پس از دیدار و گفت‌وگو با علیرضا دبیر و مازندرانی‌های ۲ تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی با اهدای هدایایی از تلاش‌های آنان قدردانی کردند.

مازندران؛ طلایه‌دار ورزش کشور

استاندار مازندران در این دیدار با بیان این‌که مازندران طلایه‌دار ورزش کشور است گفت: جایگاه این استان در افتخارآفرینی برای ایران می‌طلبد که در توزیع اعتبارات بخش ورزش نگاه به این استان ملی باشد.

یوسف نوری حمایت از قهرمانان را وظیفه اصلی دولت برشمرد و افزود: برای مشکلات قهرمانان کشتی اقدامات عاجل صورت خواهد گرفت.

خِدا شِمه پِشت و پِناه

ضرورت ساخت خانه‌های کشتی در مازندران

رئیس فدراسیون کشتی نیز در این دیدار با اشاره به سهم بالای مازندران در کاروان کشتی ایران گفت: حضور پررنگ مازندرانی‌ها در تیم‌های ملی کشتی بیانگر غنا و ظرفیت بالای کشتی مازندران است. اما این بخش کمی از ظرفیت مازندران است و باید برای گسترش ورزش اول کشور به ساخت خانه‌های کشتی در مازندران توجه ویژه‌ای شود. باید کشتی در این استان را دریابیم و گرنه استان‌های دیگر از مازندران سبقت می‌گیرند.

علیرضا دبیر با بیان این‌که مازندرانی‌ها شاگرد اول کلاس کشتی ایران هستند، افزود: کشتی در خون فرزندان مازندران آمیخته است. در رده‌های پایه کشتی مازندران اقدامات خوبی شده که البته این اقدامات باید مستمر و رو به افزایش باشد.

وی با بیان این‌که ملی‌پوشان ما از دغدغه معیشتی و شغلی رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: از نمایندگان مازندرانی مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم برای رفع چالش‌های کشتی این استان دغدغه بیشتری داشته باشند.

خِدا شِمه پِشت و پِناه

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به حضور و آمادگی کشتی‌گیران مازندرانی ایران در المپیک نیز گفت: شانس زیادی برای مدال‌آوری کشتی‌گیران مازندرانی قائل هستم و امیدوارم که شاهد کسب نتایج درخشان همه آزادکاران و فرنگی‌کاران ایران در پاریس باشیم.

سهم پایین مازندران از اعتبارات ورزش

عمران عباسی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی نیز در این دیدار گفت: کارنامه درخشانی که ورزشکاران این استان ثبت کرده‌اند میراثی است که از پرتلاشی و پهلوان‌منشی گذشتگان خود به ارث برده‌اند.

وی افزود: امیدواریم که مازندرانی‌های کاروان ایران در المپیک بتوانند دست‌کم نیمی از مدال‌های کشورمان در این رویداد را کسب کنند.

عباسی اظهار کرد: مازندران با توجه به استعدادهایی که در ورزش دارد نیازمند توجه ملی است. این استان در حوزه‌های مختلف خدمات ملی ارائه می‌کند، اما سهمش از اعتبارات استانی است. امیدواریم که بتوانیم این نگاه را در راستای کمک به توسعه استان به ویژه در حوزه ورزش تقویت کنیم.

خِدا شِمه پِشت و پِناه

پیگیری مطالبات کشتی مازندران در مجلس

علی کشوری دیگر نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی هم با بیان این‌که چاره‌اندیشی برای رفع مشکل کمبود خانه‌های تخصصی کشتی در مازندران ضروری است، گفت: من در خانواده‌ای کشتی‌دوست و کشتی‌گیر بزرگ شدم و پدرم -شهید خلبان احمد کشوری- هم کشتی‌گیر بود. به همین دلیل هر زمان سالن‌های کشتی را می‌بینم خاطرات خوبی برایم زنده می‌شود.

وی افزود: کشتی در مازندران باید بیشتر از گذشته رشد و ترقی پیدا کند. فعالیت خانه کشتی در شهرستان سیمرغ باعث شده ورزشکاران و کشتی‌گیران زیادی به تمرین مشغول شوند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی خاطرنشان کرد: باید به ورزش کشتی در مازندران بیشتر توجه شود. جویبار پایتخت کشتی ایران که باوجود سهم بالایی که در مدال‌آوری برای ایران دارد هنوز یک سالن کشتی مناسب ندارد.

کشوری با بیان این‌که کشتی آبروی کشورمان است و مازندران پیشانی این ورزش در ایران اسلامی لحاظ می‌شود، گفت: ما خدمتگذار مردم و ورزشکاران در مجلس هستیم و بر ما تکلیف است که به حوزه ورزش و به ویژه کشتی در مازندران بیشتر از آنچه که امروز می‌بینیم توجه کنیم.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک ۱۵ مرداد و کشتی آزاد المپیک ۱۸ مرداد آغاز می‌شود.

کشتی‌گیران مازندرانی با کسب ۱۳ نشان المپیکی بیشترین مدال‌های کشتی ایران را در ادوار مختلف المپیک به دست آورده‌اند.

خِدا شِمه پِشت و پِناه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha