پزشکیان برای ادای سوگند وارد مجلس شد

تهران- ایرنا- مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران امروز- سه شنبه ۹ مرداد ماه- برای ادای سوگند وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز- سه شنبه ۹ مرداد ماه- برای ادای سوگند وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان که سابقه بیش از چهار دوره نمایندگی مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات را در کارنامه خود دارد توانست در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان نهمین رییس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

مراسم تحلیف رییس جمهور روز یکشنبه ۷ مرداد ماه با حضور جمع زیادی از شخصیت های کشوری و لشکری در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف رییس جمهور باید در محل مجلس باشد و او در جلسه علنی و در حضور نمایندگان و اعضای شورای نگهبان و در کنار رییس قوه قضاییه سوگند یاد کند.

رییس جمهوری پس از ادای سوگند، متن آن را در حضور رییس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان امضا می‌کند و متن سوگند به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تحویل می‌شود.

رییس جمهور بعد از مراسم تحلیف، طبق آیین‌نامه دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی کابینه و برنامه وزرا به مجلس شورای اسلامی اقدام کند که پس از اعلام وصول در مجلس، به مدت یک هفته وزرا و برنامه‌های‌شان در دست ارزیابی قرار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha