آغاز به کار رشته لوژسواری و حضور مربی مطرح کرلینگ در ایران

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکی با اشاره به آغاز به کار رشته لوژسواری در ایران گفت: چند تن از مسئولان ورزش هاکی روی یخ کشورهای آسیای میانه از قزاقستان، قرقیزستان و کازان برای بازدید از ظرفیت‌های ورزش‌های یخی ایران و نشست با مسئولان در کشورمان حضور دارند.

عباس نظریان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره برنامه‌های فدراسیون اسکی در تابستان، اظهار کرد: در این مدت چند برنامه همچون لیگ رولر اسکی به میزبانی سه استان در سه هفته متوالی با حضور ۱۵ تیم استانی برگزار خواهد شد. هفته نخست به میزبانی تبریز از ۹ مرداد به مدت دو روز با حضور ۵۰ ورزشکار برگزار شد. دور دوم این مسابقات به میزبانی استان گیلان در رشت و هفته پایانی به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در این سه دور از مسابقات حدود ۵۰ تا ۷۰ ورزشکار در دو بخش بانوان و مردان حضور یابند. خروجی این مسابقات انتخاب ورزشکاران برتر برای حضور در اردوی تیم ملی جهت معرفی به بازی‌های داخل سالن آسیا در آذر ماه به میزبانی تایلند خواهد بود. تیم ملی رولر اسکی شامل ۴ ورزشکار از طرف کمیته ملی المپیک و فدراسیون در بازی‌های داخل سالن آسیا حضور خواهد یافت.

رئیس فدراسیون اسکی همچنین گفت: چند تن از مسئولان ورزش هاکی روی یخ کشورهای آسیای میانه از قزاقستان، قرقیزستان و کازان در ایران حضور دارند. این افراد بعد از چند دوره برگزاری مسابقات هاکی روی یخ در قالب اتحادیه کشورها به دعوت انجمن هاکی روی یخ ایران در هفته جاری به کشورمان سفر کردند. از برنامه‌های این گروه که از متخصصان و افراد صاحب نام رشته هاکی روی یخ در آسیای میانه و اتحادیه کشورهای اسلامی هستند، بازدید از مجموعه هاکی روی یخ و سایر ظرفیت‌های ورزش‌های یخی ایران و نشست با مسئولان ورزش کشور است.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌ها که در راستای افق توسعه ورزش‌های زمستانی در هفته گذشته انجام شد، شروع به کار رشته ورزشی لوژ سواری در مرحله مقدماتی است. در این مرحله هدف فدراسیون تنها روشن کردن چراغ این رشته جذاب بود و طی هفته گذشته یکی از علاقه‌مندان نیز به عنوان رئیس کمیته منصوب شد.

نظریان اضافه کرد: در مرحله نخست، ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و امکان‌سنجی مناسب در بخش‌های مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد و در راستانی ایجاد فضای مناسب از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی برای راه‌اندازی این رشته استفاده خواهد شد؛ امیدواریم بتوانیم در حداقل زمان یک زیرساخت اولیه برای راه‌اندازی مقدماتی این رشته که المپیکی و مدال‌آور است، داشته باشیم.

وی یادآور شد: از سال گذشته رشته کرلینگ شروع به کار کرد و امروز با حضور یکی از مربیان طراز اول این رشته از ترکیه به عنوان مربی و کاپیتان تیم ملی ترکیه در مجموعه بازار بزرگ ایران دوره آموزشی ویژه مربیان و علاقه‌مندان به این رشته طی روزهای هفتم تا دوازدهم مرداد برگزار شد.

رئیس فدراسیون اسکی خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر با برگزاری دوره‌های مستمر به دنبال این هستیم تا جامعه ورزشی کرلینگ صاحب دانش و مهارت کافی برای آموزش به علاقه‌مندان این رشته شود و در سال‌های آینده بتوانیم تیم‌های خوبی برای ورود به مسابقات بین‌المللی آماده کنیم. این دوره آموزشی اولین دوره کرلینگ در ایران بود و امیدوارم بتوانیم باعث ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی شویم و در ادامه رشته کرلینگ به عنوان یکی از رشته‌های مدال‌آور و المپیکی بتواند در سبد ورزش ایران جای خود را پیدا کند و در سال‌های آتی حضور شایسته‌ای داشته باشیم.

وی گفت: در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی مربیان در روزهای آینده یکی از بهترین مربیان اسکیت نمایشی وارد کشور می‌شود و دوره آموزشی ۷ تا ۱۰ روزه ویژه مربیان و علاقه‌مندان این رشته در ایرانمال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha