نظریان: در رشته‌های یخی زودتر به مدال بازی‌های زمستانی می‌رسیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکی با اشاره به شروع قدرتمند ۲ رشته هاکی روی یخ و اسکیت روی یخ گفت: رشته‌های یخی زودتر ما را به مدال‌های زمستانی در بازی‌های آسیایی و المپیک می‌رسانند.

عباس نظریان در گفت‌وگو با ایرنا درباره اتفاقات تلخ و شیرین اسکی در سالی که گذشت، اظهار کرد: ابتدای سال گذشته دختران ما توانستند در مسابقات هاکی روی یخ آسیا در تایلند نایب قهرمان شوند. در واقع هاکی روی یخ رشته جدید و جذابی است که کمتر به آن پرداخته بودند. پس از آن اردوهای خوبی در رولر اسکی داشتیم و استعدادهای خوبی در شهرهای مختلف پیدا کردیم. سه نفر از ورزشکارانی که از بطن رولر اسکی بیرون آمدند موفق شدند در کراس کانتری در بازی‌های المپیک زمستانی جوانان در کره‌جنوبی حضور یابند و عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

مصاحبه با رئیس فدراسیون اسکی در حالی اواخر سال گذشته انجام شد که ۱۱ فروردین ماه امسال تیم ملی هاکی روی یخ دختران کشورمان با قهرمانی در پیکارهای آسیا - اقیانوسیه دست به کار بزرگی زد.

نتایج قابل‌قبولی در المپیک جوانان و جهانی اسکی چمن داشتیم

وی افزود: در سالی که گذشت ما در مسابقات اسکی روی چمن قهرمانی جهان در ایتالیا و اتریش حضور یافتیم و ملی‌پوشان در این رقابت‌ها با وجود آنکه وضعیت چمن خوبی نداشتیم و پیست دیزین بسته بود اما نتایج قابل قبول کسب کردند. بعد از آن خود را برای المپیک زمستانی جوانان آماده کردیم و ملی‌پوشان آلپاین به کمپ اتریش و صحرانوردی به قزاقستان رفتند. نتایج ما براساس اینکه چهار دوره در المپیک جوانان شرکت کردیم در کراس کانتری و آلپاین قابل قبول بود زیرا ما در ایران برف نداشتیم و ملی‌پوشان اولین تجربه اسکی خود را در المپیک زمستانی داشتند. اتفاق خوبی بود و نشان دادیم پشتوانه‌سازی خوبی برای تیم ملی کردیم. اگر فرصت بیشتر و زیرساخت برف وجود داشت، می‌توانستیم رتبه بهتری در مسابقات بزرگ به دست آوریم.

نظریان: در رشته‌های یخی زودتر به مدال بازی‌های زمستانی می‌رسیم

به دلیل نبود بارش برف آسیب دیدیم

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: در بخش دختران هم بهتر از پسران عمل کردیم. هرچند ما زیرساخت خوبی نداریم و تحت شعاع اقلیم قرار داریم. ۱۴۰۲ سالی بود که کمترین بارش برف را داشتیم که یکی از نگرانی‌های اصلی برای اسکی ایران بود. اگر بخواهیم در سرما بدون فصل بارش و زمستان باشیم، آسیب می‌بینیم، کما اینکه الان هم آسیب دیدیم. برخی کشورها با تدبیر، زیرساخت‌های سرپوشیده را ایجاد کردند و از این طریق بخش برفی را فعال کردند. به دلیل کمبود بارش‌ برف، نمی‌توانیم از مربیان طراز اول دنیا استفاده کنیم، زیرا برف ما کم است و مربیان طراز اول نیازمند قرارداد یکساله هستند و آن هم هزینه‌بر است و ما را محدود می‌کند.

رشته‌های یخی زودتر ما را به مدال‌های زمستانی می‌رسانند

وی یادآور شد: برای سال دوم ما لیگ هاکی روی یخ را برگزار کردیم و فوق‌العاده بود و بیش از ۳۰۰ ورزشکار فعال در لیگ داریم. در این مدت که این رشته به مجموعه اسکی اضافه شد، جمعیت قابل توجهی جذب اسکی شدند. همچنین اسکیت روی یخ نیز فعال شد و ورزشکاران خوبی در این رشته هم حضور دارند. رشته‌های یخی زودتر ما را به مدال‌های زمستانی می‌رسانند.

نظریان ادامه داد: در کرلینگ هم اتفاق خوبی برای اولین بار در ورزش ایران رخ داد. فعالیت در این رشته از دو ماه گذشته آغاز شد. امیدوارم این رشته بتواند پرچم ایران را در بازی‌های آسیایی و المپیک به اهتزاز درآورد. به رشته‌های سالنی خوشبین هستم زیرا فرصت بیشتری برای کسب مدال داریم.

وی اضافه کرد: در هاکی روی یخ هم از مربیان خارجی استفاده کردیم. این مربیان باعث رشد این رشته می‌شوند. همین روند در اسکیت یخی و کرلینگ هم ادامه می‌یابد.

نظریان: در رشته‌های یخی زودتر به مدال بازی‌های زمستانی می‌رسیم

پیست شمشک بعد از ۵ سال باز شد

وی همچنین گفت: از اتفاقات خوب سال گذشته، بازگشایی پیست شمشک بعد از پنج سال بود و ورزشکاران امیدی دوباره گرفتند. در کنار آن دختران و پسران جوان ما به مسابقات آلپاین قهرمانی آسیا در چین اعزام شدند. همچنین هاکی روی یخ ایران در مسابقات دویژن ۳ قهرمانی جهان بوسنی شرکت کردند. اوایل فروردین امسال نیز به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند و امیدوارم بهتر از سال گذشته نتیجه بگیریم.

رئیس فدراسیون اسکی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رویداد ما در سال جدید، رقابت‌های آسیایی زمستانی هاربین چین است و برنامه‌ریزی ما حضور قدرتمند در این رقابت‌هاست. در این سال باید به دنبال کسب سهمیه المپیک زمستانی ۲۰۲۶ باشیم و ورزشکاران صحرانوردی و آلپاین باید در مسابقات قهرمانی جهان حضور یابند تا به سهمیه المپیک برسند. در کنار آن مسابقات داخل سالن رولر اسکی به میزبانی تایلند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha